کانون پایگاه امن کودکان و نوجوانان است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با حضور در نشست «یاد کودکی» کانون را پایگاه رشد استعداد و پرورش خلاقیت و محیطی امن برای کودکان و نوجوانان دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیده‌معصومه دستغیب، در ویژه‌برنامه «یاد کودکی» با تاکید بر این مطلب گفت: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در جامعه مظلوم واقع شده در حالی که ریشه تمام تربیت‌های کودکی در چنین پایگاهی شکل می گیرد.

وی با اشاره به آیه قرآنی «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» گفت: خداوند در قرآن می فرماید: «به یاد خدا دل‌ها آرام می‌شود» اگر همین آیه را در قالب فعالیت‌های هنری به کودکان بیاموزیم دیگر لازم نیست نگران باشیم، چرا که این مفهوم در عمق جان‌شان می‌نشیند و با آن زندگی می‌کنند.

دستغیب خطاب به بانوان و مربیان حاضر در این مراسم نیز یادآور شد: تلاش کنید از این فضا استفاده و خودمان لذت ببریم تا بتوانیم بچه‌ها را نیز از این لذت برخوردار کنیم، تا زمانی که خودمان را جای کودک قرار ندهیم به درک درستی از برخورد با او نمی‌رسیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده‌ی استانداری فارس در ادامه اظهار داشت: ما بزرگ‌ترها در این دنیا برای کودکان چه کرده ایم؟ آیا آن‌ها را دچار روزمرگی‌ها کرده‌ایم یا با آن‌ها کودک شده و بچگی کرده‌ایم؟

دستغیب افزود: کودکان از هر چیزی برای شادی و لذت بردن استفاده می‌کنند و نباید آن‌ها را با افکار و خیال‌های خودمان درگیر کنیم، آن‌ها زیبا زندگی می‌کنند و اگر فضا در اختیارشان باشد کار تیمی، قهر و آشتی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در ما بزرگ‌سالان بعضی از ویژگی‌های کودکی تثبیت شده ولی کودکان آن‌قدر پاک و زلالند که همه ویژگی‌ها را با هم دارند و ما نیز خوشی‌ها و لذت ها را از بچه‌ها گرفته‌ایم.

وی هم‌چنین از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی خواست با همکاری کانون محیطی را برای استفاده فرزندان کارکنان هر سازمان و استفاده از فعالیت‌های کانونی فراهم کنند.

زهرا افتخاری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس نیز در این برنامه ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر گفت: امیدوارم همه شما که در پست‌های مختلف قرار دارید بتوانید با روحیه‌ای که امروز پیدا می‌کنید در زمینه‌ی رشد، توسعه و پویایی فرزندان این مرز و بوم تلاش کنید و از تجربه‌های خود بهره‌مندشان کنید.

افتخاری افزود: فرصت مغتنمی است که بتوانیم با یاد کودکی و آموزه‌های دینی و درس‌هایی که دهه فجر به ما داده بتوانیم ایامی خوب و متفاوت را برای خود و کودکان و نوجوانان رقم بزنیم.

این برنامه با اجرای قصه گویی، مسابقه، فعالیت کاردستی، نجوم، نقاشی، نمایش خلاق و سرود همراه بود.

دورهمی «یاد کودکی» با حضور مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی روز 9 بهمن به میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، در مرکز فرهنگی‌هنری شماره پنج کانون شیراز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =