معرفی شهدا به کودکان؛ کشف انسانیت و انتقال حقیقتِ انسان به آن‌هاست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: هرشهید ظرفیتی بزرگ برای هدایت است و معرفی وجوه شخصیتی شهدا به کودکان در واقع کشف انسانیت و حقیقتِ انسان است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، در آستانه‌ی فرارسیدن دهه فجر، جمعی از کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با حضور در گلزار شهدا ضمن تجدید میثاق با شهدا، با زندگی و وجوه شخصیتی شهدا آشنا شدند.

بنا بر این گزارش، سردارمهدی ابوالحسنی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان نیز در جمع مربیان کانون در گلزار شهدای کرمان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: هر انسان یک ظرفیت حداکثری دارد که خلیفه الله است و یک ظرفیت حداقلی که مصداق اسفل السافلین است.

ابواحسنی با استناد به فرموده مقام معظم رهبری( مدظلله العالی) که این ظرفیت خلیفه اللهی در جنگ تحمیلی محقق شده است، تصریح کرد: در زمان حال نیز دفاع و مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان بسیار ارزشمند است، اما دوران جنگ تحمیلی یک استثنا بود؛ اگرچه بعضی‌ها تلاش دارند این بخش از تاریخ کشور را کم‌رنگ جلوه دهند.

وی با تاکید بر این‌که گلزار شهدا یک ظرفیت هدایتی است تصریح کرد: در دنیای امروز دشمنان و شیطان همه‌ نوع ابزاری در دست دارند اما پروردگار برای جبهه‌ حق نیز ظرفیت‌هایی را قرار داده که این ظرفیت برکت حضور در محضر شهداست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان با اشاره به این‌که افرادی در خارج از مرزهای ایران آرزوی حضور در گلزارهای شهدا را دارند اما گاهی ما خودمان از این امر غافل هستیم؛خاطرنشان کرد: دشمن ظرفیت‌ها را شناسایی می‌کند و برای دور کردن مردم از این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی می‌کند.

وی با بیان اینکه در استان کرمان ۸۰۰ گلزار شهدا و در مجموع ۹۰۰ مکان که شهدا در آنجا دفن شده اند وجود دارد؛ افزود: تاثیر حضور در محضر شهدا گاهی از ساعت‌ها کلاس برای آموزش مفاهیم دینی و انقلابی بیشتر است وبسیاری از شهدای مدافع حرم، روزگاری در محضر همین شهدا شاگردی کرده‌اند.

این مسوول یادآور شد: هرکس می‌گوید جبهه‌ حق ظرفیت‌هایش کم است در واقع خودش سطح آگاهی پایینی دارد.

وی با نقل حدیثی از امام صادق (علیه‌السلام) بیان داشت: به فرموده‌ی این امام معصوم ۶ مکان در زمین برگزیده شده است که مکان عشق‌بازی بنده با پروردگارش است که پنجمین این مکان‌ها جایی است که شهیدی در آن دفن شده باشد و ششمین مکان مسجد است و این حدیث بیانگر این است که مزار شهدا بر مسجد اولی‌تر است.

وی با قدردانی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با دلسوزی پا در راه معرفی شهدا به کودکان و نوجوانان گذاشته‌اند، اذعان داشت: هر اتفاقی در این حوزه می‌افتد بدون تردید این امکان را شهدا برایتان فراهم کرده‌اند.

ابوالحسنی با بیان این‌که معرفی شهدا یعنی کشف انسانیت و حقیقت انسان است، خطاب به مربیان کانون تصریح کرد: انتقال وجوه مختلف زندگی و شخصیت شهدا به کودکان و نوجوانان ظرفیتی است که خداوند در وجودتان قرار داده است و در این مسیر باید شهدا را بشناسید زیرا هریک ازآن‌ها ظرفیت بزرگی برای هدایت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =