پرده خوانی انقلاب در مدارس شهر کرمان

همزمان با دهه فجر، ویژه‌برنامه پرده‌خوانی انقلاب برای کودکان و نوجوانان کرمانی اجرا می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با اشاره به این‌که این برنامه با همکاری موسسه فرهنگی تبلیغی رازدانه برگزار می‌شود، گفت: " پرده‌خوانی انقلاب" با عنوان " بچه‌های انقلاب" کاری نو و متفاوت در حوزه‌ی معرفی روند پیروزی انقلاب اسلامی به نسل جدید است.

روحی افزود: قصه‌های تاریخی از به قدرت رسیدن رضاخان ، آغاز رژیم پهلوی، حکومت محمدرضا شاه تا سرنگونی رژیم شاهنشاهی و پیروزی انقلاب در قالب ۱۵ پرده اجرا می‌شود.

وی آشنایی کودکان و نوجوانان با مفهوم وحدت و نقش امام(ره) در پیروزی انقلاب را ازجمله اهداف این برنامه عنوان و خاطرنشان کرد: اتفاقات انقلاب سال۵۷ و کشتار مردم توسط رژیم پهلوی و وحدت و همدلی مردم در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی در قالب تصویر و انیمیشن به کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با اشاره به این‌که سال گذشته این برنامه در خراسان رضوی اجرا شده است، یادآور شد: کرمان دومین استانی است که  نسخه‌ی ارتقاء یافته این برنامه در آن اجرا می‌شود.

روحی با بیان این‌که تصاویر استفاده شده کودکانه و دارای شخصیت‌های نمایشی است، تصریح کرد: مدت زمان این برنامه ۴۵ دقیقه است و مخاطب در تمام طول اجرا در برنامه مشارکت دارد.

مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان کرمان ادامه داد: حجت‌الاسلام سلمان رمضانی و احمد اصغری اجرای این برنامه را بر عهده دارند و در پایان نیز مسابقه‌ای چندرسانه‌ای برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با انقلاب برگزار می‌شود.

روحی خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه " پرده‌خوانی انقلاب" روزهای چهارشنبه ۱۱ بهمن و شنبه ۱۴ بهمن در مدارس و از ۱۲ تا ۱۴ بهمن بعد از نماز مغرب و عشا در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه قرآن و عترت حسینیه ثارالله کرمان برای کودکان و نوجوانان بازدید کننده و خانواده‌ آن‌ها اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =