نمایشگاه " رویشی دوباره " در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان افتتاح شد

نمایشگاه آثار مربیان و اعضای کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با عنوان " رویشی دوباره " در آستانه‌ی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برپا شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، نمایشگاه " رویشی دوباره " در مجتمع کانون استان افتتاح شد.

مدیرکل کانون استان در این رابطه گفت: با توجه به نشست‌های هماهنگی مقرر شد برای بهتر دیده شدن آثار اعضای مراکز، هم‌زمان با آغاز دهه‌ی فجر نمایشگاه‌هایی در همه‌ی مراکز کانون استان برپا شود و آثار گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی اعضا، با موضوع پیروزی انقلاب، به نمایش گذاشته شود.

معصومه هادی در ادامه افزود: یکی از ویژه‌برنامه‌های محوری ستاد دهه‌ی فجر، افتتاح نمایشگاه آثار تجسمی است و در این راستا ۱۹۵ اثر شامل سفال، نقاشی، کاردستی، عروسک و کارهای حجمی در مجتمع کانون در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

مسئول کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر همچنین از برگزاری کارگاه‌های گوناگون برای بازدیدکنندگان خبر داد و افزود: بازدیدکنندگان از نمایشگاه می‌توانند در کارگاه‌های ساخت پویانمایی و کاردستی شرکت کنند و تکنیک‌های اولیه‌ی این هنرها را بیاموزند.

برگزاری نشست‌هایی با موضوع فلسفه‌ی انقلاب و آرمان‌های آن و " پرچم؛ هویت ملی ما " از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه رویشی دوباره است که هادی به آن اشاره کرد.

وی در پایان با اشاره به این نکته که کتابخوانی، به عنوان رسالت کانون همواره بخش اصلی فعالیت‌های آن را تشکیل می‌دهد، گفت: در بخشی از نمایشگاه، کتاب‌های کانون با موضوع تاریخ انقلاب، از آغاز مبارزه تا پیروزی آن " به نمایش گذاشته شده است تا بازدید کنندگان نوجوان با این منابع آشنا شوند.

علاقه‌مندان هر روز از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۴:۰۰ می‌توانند از این نمایشگاه و دیگر نمایشگاه‌های کانون در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان دیدن کنند.

قابل ذکر است با توجه به فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بخش‌های سفال، نقاشی، عروسک، کارهای حجمی و کاردستی، هر کدام ۳۹ اثر، به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است هم‌زمان با این نمایشگاه، در دیگر مراکز فرهنگی هنری استان نیز ۲۸ نمایشگاه از آثار اعضا و مربیان افتتاح شده است که میزبان علاقه‌مندان هستند.

رییس ستاد دهه‌ی فجر استان، مشاور استاندار، مدیرکل، معاونان و مدیران نواحی آموزش و پرورش استان، رییس بسیج فرهنگیان، مدیران و معلمان مدارس از جمله مهمانان کانون در افتتاح نمایشگاه دهه‌ی فجر بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =