نشست تخصصی "ضرورت انقلاب ۵۷ "در یزد برگزار شد

نشست تخصصی "ضرورت انقلاب ۵۷ و آشنایی نسل جدید با دستاوردهای انقلاب" با حضور محمدرضا کلانتری سرچشمه محقق و پژوهشگر یزدی، برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، به مناسبت گرامی‌داشت سی ونهمین سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نشست‌ تخصصی"ضرورت انقلاب ۵۷ و آشنایی نسل جدید با دستاوردهای انقلاب" با حضور محمدرضا کلانتری سرچشمه، محقق و پژوهشگر، نادررفیعی معاون اداری مالی کانون، جمعی از کارشناسان، مربیان مسئول، مربیان فرهنگی‌هنری‌ادبی و اعضای کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجراستان، درسالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی‌هنری یزد برگزار شد

در این نشست محمدرضا کلانتری سرچشمه، با ارائه‌ی مطالبی پیرامون اسلام و جریان‌های اسلامی، ضرورت انقلاب اسلامی را از دیدگاه دین بررسی کرد واذعان داشت: اجرای امربه معروف، تولی و تبری، نیازمند حاکمیت است و درنظام موروثی شاهنشاهی دین چیزی فردی است ولی برای اجرای احکام دین، حاکمیت لازم است و این حاکمیت نمی‌تواند با نظام شاهنشاهی که نظامی موروثی و براساس استبداد است، جمع شود.

وی درادامه به وابستگی نظام پهلوی به بیگانگان و قرار گرفتن نیروها و عوامل بیگانه به خصوص، بهایی‌ها در راس امور مملکت، اشاره کرد وازگسترش بهاییت در کشور و به دنبال آن تاسیس ساواک و اقداماتش علیه مردم  و روحانیون، از کودتای ۲۸مرداد و تغییر وابستگی ایران از انگلیس به آمریکا و تبدیل ایران به یک ارتش، به منظور تامین اهداف آمریکا سخن گفت

وی افزود: آمریکا، شاه ایران و حکومت پهلوی را کاملا بی‌اراده و بدون هیچ‌گونه حقی خواند و لانه‌ی جاسوسی CIA لانه‌ی جاسوسی مرکز خاورمیانه قلم‌داد کرد که آمریکایی‌ها از طریق آن، برخاورمیانه و خصوصا شوروی نظارت داشتند.

کلانتری دریک‌جمع بندی کلی گفت: حاکمیت نظام پهلوی صرفا در راستای منافع بیگانگان بوده است و کشور تبدیل به صادر کننده نفت و وارد کننده همه چیزشده بود.

 محقق و پژوهشگر یزدی، دستاوردهای انقلاب را با وضعیت مشابه آن دررژیم پهلوی مقایسه کرد و عنوان کرد: ما اکنون در مرحله‌ی نظام اسلامی هستیم. نظامی که حاکمیت آن، نحوه‌ی انتخاب و قانون‌گذاری براساس قوانین اسلامی است. مرحله دوم، کشوراسلامی است که همه‌ی قوانین و برنامه‌ها براساس حاکمیت اسلامی باشد. مرحله سوم، دولت اسلامی است که درآن همه‌ی برنامه‌ها، مبتنی براسلام باشد وچنان‌چه این مراحل طی شود مابه تمدن اسلامی می‌رسیم و مرحله‌ی بعدی دنیای‌اسلامی است که باظهورحضرت مهدی(عج) این مهم، تحقق می‌یابد.

کلانتری به قدرت دیروز وامروزاسراییل اشاره کردو به تشریح پرچم و اهداف آن پرداخت و اظهار داشت : امروزه با قدرت جمهوری اسلامی و حرکت نرم آن، نیروهای‌انقلابی در ۲۰کیلومتری مرز اسراییل هستند و این از برکات جمهوری اسلامی ایران است که از یک کشور وابسته درنظام پهلوی به یک قدرت منطقه تبدیل شده و درمناسبات جهانی وارد عمل می‌شود.

معرفی کتاب‌های مرتبط با موضوع نشست و پرسش و پاسخ، پایان‌بخش این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =