دو عنوان کتاب کانون در فهرست نامزدهای جایزه‌ی کتاب سال قرار گرفت

«شب بخیر ترنا» اثر جمال‌الدین اکرمی و «فراموشم نکن» تألیف ادموند لیم با ترجمه محسن چینی‌فروشان به ترتیب نامزد بخش تالیف و ترجمه‌ی داستانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آثار مرحله دوم گروه کودک و نوجوان سی و پنجمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

بر همین اساس، این نامزدها در بخش‌های «علوم و فنون»، «علوم انسانی و هنر»، «تالیف»، «داستان ترجمه» و «دین» معرفی شدند. از این میان دو اثر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در دو بخش به عنوان نامزد معرفی شد.

«شب بخیر ترنا» روایت مشکلات نوجوانان در مهاجرت است. اکرمی در این اثر داستان خواهر و برادری را روایت کرده که به دلیل فاصله‌ی جغرافیایی با چالش‌هایی روبرو شده‌اند. این اثر ضمن راه‌یابی به فهرست لاک‌پشت پرنده، هم‌اینک نامزد مرحله پایانی جشنواره‌ی غنی‌پور نیز شده است.

«فراموشم نکن» منتخب شورای ملی کتابخانه‌های سنگاپور در سال 2012 نیز داستانی است تخیلی که به آموزش مهارت‌های اجتماعی و رفتاری می‌پردازد. لوک شخصیت اصلی این کتاب است که رابطه‌ی خوبی با مادربزرگش دارد اما از جایی به بعد مادربزرگ خیلی چیزها را فراموش می‌کند؛ او حتی دیگر اسم لوک را نمی‌داند. این کودک که حالا دچار چالش شده است باید در مورد چگونگی رفتار خود تصمیم بگیرد.

گفتننی است مراسم پایانی سی و ‌پنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه 18 بهمن 1396، با معرفی برگزیدگان و کتاب‌های شایسته قدردانی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =