از خانواده خردسال‌ترین شهید انقلاب در استان کرمانشاه تجلیل می شود

در ادامه ویژه برنامه های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان کرمانشاه، از خانواده شهید ابوالمحسن توسلی تجلیل صورت می گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با حضور در منزل شهید ابوالمحسن توسلی، با خانواده این شهید معظم والامقام دیدار می کنند.

این برنامه در ادامه ویژه برنامه های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان کرمانشاه است که روز دوشنبه، شانزدهم بهمن ماه صورت می گیرد.

شهید ابوالمحسن توسلی در سال ۱۳۴۹ در شهرستان کنگاور و در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد و بعد از گذراندن دوران طفولیت راهی مدرسه شد و با توجه به مدارک و سوابقی که از آن شهید در مدرسه به جا مانده از لحاظ تحصیل و اخلاق نمونه بود.

خردسال‌ترین شهید انقلاب در استان کرمانشاه زمانی که تظاهرات خیابانی در کنگاور توسط افراد مبارز و مسلمان علیه رژیم طاغوت آغاز شد و در همان آغاز خروش ملت ایران علیه رژیم سفاک پهلوی به مظلومیت مردم مسلمان پی برد و با مشت‌های گره کرده کوچک خود نوای مرگ بر شاه را به همراه سایر مسلمانان سر داد.

ابوالمحسن توسلی در ساعت۱۲ ظهر ۱۷ دی ماه ۱۳۵۷ پس از اتمام راهپیمایی علیه رژیم پهلوی در مسجد جامع این شهرستان در نزدیکی‌های شهربانی چهارراه شهدا( ناهید سابق) توسط مزدوران رژیم ستم شاهی که مسلمانان مقلد امام را به گلوله بسته بودند، پس از اصابت گلوله‌ای به سمت چپ سرش به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

ویژه برنامه های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از 12 بهمن در کلیه مراکز کانون استان کرمانشاه آغاز شده و تا 22 بهمن ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =