رقابت هفت گروه سرود در آخرین روز جشنواره

آخرین روز جشنواره سرودخوانی اعضای مراکز کانون تهران، صبح روز چهارم اسفند ماه ۱۳۹۶ با رقابت ۷ گروه سرود ادامه یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، آخرین روز جشنواره سرودخوانی روز جمعه چهارم اسفندماه ۹۶ در حالی به پایان رسید که در نوبت صبح هفت گروه از هفت مرکز تا ساعت ۱۲ ظهر باهم به رقابت پرداختند.

بر همین اساس اجراهای بخش اول این‌ روز با سرود «هوای پاک» کاری از اعضای کودک مرکز شماره ۱۷ آغاز شد و در ادامه گروه‌های « همین روزها» از مرکز ۳۱، « گل نرگس» از مرکز ۱۲ و « جان مریم» از مرکز۴۱ سرود خود را اجرا کردند.

بر اساس این خبر، گروه سرود « حفظ محیط ‌زیست» از مرکز ۴۳، « ایران زیبا» از مرکز ۳ و « بهشت ما» از مرکز ۹ دیگر گروه‌هایی بودند که در آخرین روز از جشنواره به روی صحنه رفتند.

به گفتۀ علی خوش جام کارشناس هنری کانون استان و مسئول اجرای این برنامه، در این دوره از جشنوارۀ استانی شش گروه با مضامین حماسی و ملی، چهار گروه با مضمون اهمیت حفظ محیط‌زیست، پنج گروه با پرداختن به موضوعات مذهبی، سه گروه با بهره‌گیری از اشعار فولکلور در اقوام ایرانی و سه گروه با استفاده از اشعاری با مفاهیم اجتماعی در این رویداد شرکت داشتند.

گفتنی است در این جشنواره که باهدف حفظ و توسعه هنر سرودخوانی و تقویت مهارت‌های کار گروهی، همدلی و مشارکت در مراکز کانون هرساله در سطح استانی برگزار می‌شود، داوران در فواصل برنامه، برای آشنایی کودکان و نوجوانان با سازها، نواها و دستگاه‌های ایرانی، مسابقاتی را برگزار کردند تا ضمن ایجاد فضایی دوستانه و به‌ دور از استرس، دانش و اطلاعات شرکت‌کنندگان را درزمینهٔ هنر موسیقی و آوایی افزایش دهند.

جشنواره استانی سرودخوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران روز ۹ اسفند ۱۳۹۶ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =