یازدهمین سینمای کودک و نوجوان کانون خوزستان در آبادان افتتاح شد

یازدهمین سینمای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری خوزستان هم‌زمان با دهه مبارک فجر پیش از ظهر امروز در آبادان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، یازدهمین سینمای کودک و نوجوان (کانون) استان خوزستان به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ظهر امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست نهاد کتابخانه عمومی، جمعی دیگر از مسئولان شهری و دانش آموزان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در این مراسم با تقدیر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در راه‌اندازی دومین سینمای کودک و نوجوانان شهرستان آبادان گفت: سینما هنری است که به‌راحتی با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند و تأثیر بسیاری در حوزه‌ی آموزش دارد.

همایون قنواتی افزود: راه‌اندازی سینما برای کودکان و نوجوانان، بچه‌ها را با این هنر آشنا می‌کند می‌تواند راه را برای کشف و پرورش استعدادهای سینمایی آینده کشور هموار سازد.

وی با اشاره به پیشینه سینمایی کانون در تولیدات فیلم‌های مخصوص کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: در کانون نسلی موفق در سینما تربیت شده است که هم اکنون جز بزرگان سینمای ایران هستند و باید از این پتانسیل به بهترین شکل در راستای گسترش این هنر حمایت شود.

قنواتی از آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و تأکید کرد: ما آماده‌ایم تا در زمینه‌های آموزشی، تولیدی، نمایش و نقد فیلم با حضور انجمن سینمای جوان و کانون تفاهم‌نامه همکاری امضا کنیم.

در این مراسم معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: دومین سینمای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان آبادان است که با 153 مترمربع زیربنا، و ظرفیت 140 نفر امروز به بهره‌برداری رسیده است و از این پس اکران تولیدات سینمایی، کوتاه، نیمه بلند و پویانمایی کانون را آغاز می‌کند.

عزیز گل‌افشان استفاده از عنصر هنر در آموزش را یکی از هدف‌های توسعه‌ی سینماهای کودک و نوجوانان در استان خوزستان اعلام کرد و افزود: سینماها در کانون می‌توانند یکی از حلقه‌های ارتباطی کانون و مدارس آموزش و پرورش باشند تا دانش آموزان بتوانند از فیلم‌های تولیدشده کانون مرتبط با موضوع‌های تعلیمی و تربیتی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به این‌که کانون در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، اهواز، سوسنگرد، امیدیه، دزفول، بهبهان و اندیمشک 11 سینمای کودک و نوجوان دارد تأکید کرد: گسترش سینماهای کودک و نوجوان در دیگر شهرهای استان را در راستای توسعه و بهره‌مندی کودکان و نوجوانان بیشتر استان از فعالیت‌های کانون در اولویت برنامه‌های خود داریم و در آینده‌ای نزدیک سینما کانون در دیگر شهرهای استان را راه‌اندازی خواهیم کرد.

گفتنی است: دومین سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آبادان در 40 متری ذوالفقاری، ایستگاه یک، روبروی شهرداری منطقه 3 واقع است و خانواده‌ها از این پس می‌توانند در دو سانس صبح و دو سانس بعدازظهر از این سینما استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =