ویژه‌برنامه «خورشید انقلاب» در روستای دیوشل لنگرود

هم‌زمان با دهه مبارک فجر، کودکان و نوجوانان عضو کتاب‌خانه پستی روستای «دیوشل» شهرستان لنگرود میزبان ویژه‌برنامه «خورشید انقلاب» کانون شدند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این ویژه‌برنامه در چهارمین روز از دهه مبارک فجر و با تکیه بر شعار «انقلاب اسلامی؛ ارزش‌های اسلامی، عدالت اجتماعی و مردم‌سالاری دینی » برنامه‌ریزی و به مرحله اجراگذاشته شد.

در آغاز این برنامه، معاون فرهنگی کانون استان گیلان با قدردانی از همکاری مسوولان و همراهی آینده‌سازان ایران اسلامی، به تشریح فعالیت‌های کتاب‌محور کانون پرداخت و ضمن اشاره به شیوه‌های خلاقانه و هدف‌مند مربیان در ارایه‌ی این برنامه‌ها گفت: مطالعه و کتاب‌خوانی چشم‌اندازی روشن پیش روی مخاطب ترسیم کرده و بستری مناسب برای آشنایی با شیوه زندگی و اندیشه‌های بزرگان را فراهم‌می سازد.

آمنه جاوید طبع پسند در عین حال به هم زمانی دهه مبارک فجر با ایام فاطمیه اشاره و با تاکید بر این مسئله که کتاب‌های دینی سومند، آگاهی‌بخش و کلیدی برای گشایش دروازه‌های کمال و خوشبختی است، به کودکان و نوجوانان توصیه کرد با مطالعه کتاب و بهره گیری از سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) و شهدای اسلام در مسیری مناسب حرکت کنند.

برپایه این گزارش، تشریح فعالیت‌های بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون و هم‌چنین تبیین رسالت کتاب‌خانه پستی در ارایه‌ی خدمات فرهنگی به کودکان روستایی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

بر همین اساس سیده مریم حسینی و پروانه ماسوری به ترتیب کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان و مربی کتاب‌خانه پستی لنگرود، به راه‌های همراهی افزون‌تر اعضا و مربیان اشاره و مخاطبان را به حضور پررنگ‌تر در برنامه‌ها تشویق‌کردند.

کارشناس محیط زیست شهرستان لنگرود نیز در این برنامه به فعالیت‌های دستگاه مطبوع خود در زمینه آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان اشاره و ازحاضران خواست برای پاک‌سازی محیط زندگی خود تلاش‌کنند.

بنابراین گزارش، معرفی وقایع پیروزی انقلاب اسلامی و کتاب‌های با موضوع با انقلاب،  اجرای مسابقه و هم‌چنین معرفی شخصیت حضرت فاطمه(س)، از جمله برنامه‌های این روز بود که با آموزش کاردستی، دکلمه‌خوانی و اجرای سرود اعضای دانش‌آموز کتاب‌خانه پستی و مرکز آفرینش‌های ادبی کانون و اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان همراه شد.

گفتنی است در این ویژه‌برنامه  که به همت کانون، آموزش و پرورش و بهزیستی شهرستان لنگرود و به منظور افزایش گستره فعالیت‌های کودک و نوجوان محور و هم‌چنین تحقق عدالت اجتماعی صورت‌گرفت، بیش از ۸۰ عضوکودک و نوجوان کانون حضورداشتند.

شایان ذکر است کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان افزون بر کتاب‌خانه‌های ثابت، سیار روستایی و فراگیر،با همراهی بخش مکاتبه‌ای واحد آفرینش‌های ادبی و بهره‌گیری از چهارکتاب‌خانه پستی در شهرستان‌های رشت، لنگرود، تالش و آستارا به کودکان و نوجوانانی که به مراکز ثابت کانون دسترسی ندارند، خدمات فرهنگی ارایه‌می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =