اولین انجمن ادبی نوجوانان خراسان شمالی آغاز به کار کرد

اولین انجمن ادبی نوجوانان استان عصر روز گذشته با حضور مدیرکل کانون استان و پیام تلفنی مسئول انجمن های ادبی کانون در مرکز اسفراین آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، اولین انجمن ادبی نوجوانان استان خراسان شمالی با عنوان «سپیدار»عصر امروز با پیام حسین تولایی شاعر نام آشنای کشورمان و مسئول انجمن های ادبی کانون و حضور مدیر کل کانون استان ،معاون فرهنگی و اجرایی ،کارشناسان کانون استان در مرکز  اسفراین آغاز به کار کرد.

«منیر صادقی» مدیر کل کانون پرورش فکری که در جمع نوجوانان شاعر و نویسنده اسفراین با اشاره به ضرورت  تشکیل انجمن های ادبی ویژه نوجوانان بر لزوم پرداختن به ادبیات کلاسیک تاکید کرد و گفت : فارغ از این که شاعر باشیم یا نویسنده نوپرداز باشیم یا طرفدار شعر  سنتی خوانش ادبیات کلاسیک یک نیاز است که می تواند نوجوانان را با پیشینه عظیم فرهنگی و ادبی این سرزمین آشنا کند و در نهایت این آشنایی موجب ایجاد اعتماد به نفس ، ایجاد حس باورمندی و جلوگیری از گسستگی بین نسلی  شود.

وی ادامه داد: نوجوانان ما باید بدانند که هنوز شاهنامه فردوسی بر تارک حماسه های جهان می درخشد و هنوز آرامگاه مولوی زیارتگاه جمع زیادی از جهانیان است و اشعار بسیاری از شاعران بلند آوازه ایرانی مثل حافظ و سعدی به زبان های معتبر دنیا با تیراژ گسترده به چاپ می رسد و مورد استقبال عموم قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: نوجوانان می توانند با تکیه بر این پیشینه عظیم و آشنایی با آثار فاخر معاصر، مبدع آثاری در خور این مرز و بوم باشند، باشد که آیندگان هم به این تولیدات فرهنگی ببالند.

وی  تنهایی را یکی از ویژگی های زندگی امروز دانست و گفت: این تنهایی که در آثار نوجوانان منعکس می شود باید به چشم یک فرصت نگریسته شود  به شرط اینکه برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برنامه ریزی درست فرهنگی انجام شود، که این خود می تواند باعث پدید آمدن آثار قابل تحسین می شود که در نهایت موجی از نشاط و امید را به ارمغان خواهد داشت.

رییس کمیته کودک و نوجوان دهه فجر استان ادبیات را موجد تفکر و لذت دانست و اظهار کرد: این لذت حاصل از یک اثر هنری است که ما را تشویق می کند که به آن توجه ویژه داشته باشیم.

حسین تولایی مسئول انجمن های ادبی کانون هم که به صورت تلفنی با اعضای انجمن ادبی سپیدار سخن می گفت اظهار امیدواری کرد که سی و هشتمین انجمن ادبی کشور زمینه رشد نوجوانان شهرستان و استان را فراهم  کند.

تولایی که 25 دیماه میهمان نوجوانان عضو کانون مرکز اسفراین بود این بار از طریق تلفن به انها برای داشتن این ظرفیت تبریک گفت و به بار نشستن این نهال نوپا در اسفراین را یکی از موفقیت های مجموعه کانون بر شمرد

دکترمجید نصربادی شاعر ،نویسنده و مترجم خوب شهر اسفراین که از این پس انجمن را به عنوان کارشناس همراهی خواهد کرد  با ابراز خوشحالی از شنیدن  اثاری که سرشار از احساس ناب کودکانه و دنیای پر شور و نشاط  نوجوانی است نوجوانان را پایه گذار جریان های ادبی اینده دانست و گفت توجه به این استعداد ها و هدایت اصولی ان ها می تواند تاثیر بسیار عمیقی بر جامعهه ادبی داشته باشد.

نرگس برهمند شاعر، نویسنده و کارشناس مسئول فرهنگی کانون استان هم با اشاره به این که انجمن های ادبی کانون قرار است اعضای مستعد را آماده حضور در جمع های رسمی ادبی کند گفت: لازم است برای رسیدن به این هدف نقد و سیر مطالعاتی به برنامه اصلی انجمن تبدیل شود.

گفتنی است جلسات انجمن ادبی «سپیدار» قرار است اولین یکشنبه هر ماه با حضور نوجوانان علاقه مند به نوشتن در محل مرکز شماره یک کانون  اسفراین برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =