کد خبر: 276858
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
آموزش سبک زندگی به کودکان با بازی‌های قرآنی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با طراحی بازی‌های قرآنی، سبک زندگی دینی و اسلامی را به کودکان و نوجوانان می‌آموزد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همزمان با گرامی‌داشت دهه فجر نمایشگاه قرآن و عترت در حسینیه ثارالله کرمان برپا شد.

بنابراین گزارش کانون پرورش فکری کرمان نیز با برپایی غرفه‌ی ویژه کودکان و نوجوانان، سبک زندگی قرآنی و پیوند مفاهیم قرآنی با انقلاب را در قالب فعالیت‌های فرهنگی هنری به کودکان و نوجوانان آموزش داد.

مریم حجت کارشناس مسوول فرهنگی کانون کرمان در این باره گفت: در غرفه کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن و عترت بیش از ۷ بازی قرآنی همچون دارت و مارپله قرآنی و جورچین آیات کاری از مرکز فرهنگی کانون سرچشمه، دریای معانی از شهربابک، گردونه امام شناسی از کانون شماره یک بردسیر و کارت‌های قرآنی از مرکز شماره یک کانون کرمان ارایه شد و کودکان و نوجوانان بازدید کننده از نمایشگاه با انجام این بازی‌ها بسیاری از مفاهیم دینی و قرآنی را فراگرفتند.

حجت افزود: در پازل قصه‌ی زندگی پیامبر(ص) که از سوی مرکز شماره ۲ کانون رفسنجان ساخته شده است، کودکان و نوجوانان با شنیدن قصه‌ای از زندگی پیامبر(ص) قطعات این پازل را کامل می‌کنند.

وی به برپایی منازل عاشورایی با موضوع قرآن و عترت اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۲ منزل عاشورایی بر اساس پژوهش‌های دکتر محمدرضا سنگری پژوهشگر عاشورایی از سوی مراکز فرهنگی هنری کانون کرمان تهیه شده است که این منازل حرکت کاروان امام حسین(علیه‌السلام) از مدینه به سمت کربلا و بازگشت کاروان به مدینه پس از واقعه کربلا را به نمایش می‌گذارد.

کارشناس مسوول فرهنگی کانون کرمان یادآور شد: در بخش دیگری از این نمایشگاه آثار نقاشی اعضای مراکز کانون جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، سیار منوجان و راین با موضوع «یک کودک یک آیه» به نمایش گذاشته شده است که در این طرح کودکان و نوجوانان برداشت‌های خود را از آیاتی که توسط مربیان برای آن‌ها روایت و تفسیر شده است به تصویر کشیده‌اند.

حجت با اشاره به فعالیت‌های علمی بر اساس قرآن، عنوان کرد: دو فعالیت علمی قرآنی با عنوان‌های نجوم در قرآن کاری از مرکز شماره ۲ رفسنجان و ماکت‌سازی سوره نمل و نحل از مرکز شماره یک کانون بردسیر برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با علوم قرآنی ارایه شده است.

وی همچنین افزود: تجربیات کارگروه فعالیت‌های اسلامی کانون پرورش فکری به صورت جزوه‌های تدوین شده از سال ۱۳۹۱ تا کنون در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

برپایی نمایشگاه نقاشی با موضوع حجاب و عفاف، کاردستی، قصه‌گویی، پخش انیمیشن‌های قرآنی (از مرکز عنبرآباد) و برش با کاغذ و قیچی از دیگر فعالیت‌های کانون کرمان در نمایشگاه قرآن و عترت بود.

نمایشگاه قرآن و عترت از 10 تا 16 بهمن 1396 در حسینیه ثارالله کرمان برپا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =