هشتمین جشنواره ادبی "یاغیش سَسی" کانون استان اردبیل برگزیدگان خود را شناخت

هشتمین جشنواره ادبی "یاغیش سسی" و پنجمین مسابقه شعرخوانی با موضوع «کودک و شادی» در سینما تربیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، این جشنواره ادبی به مناسبت سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور هاجر جمادیه مدیرکل، مسئولان، مربیان و اعضای ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

در هشتمین جشنواره ادبی یاغیش سَسی پس از تفکیک بیش از۱۱۵ اثر رسیده در قالب‌های (شعر، داستان و دست‌نوشته‌ی خلاق) در چهار گروه سنی“ب، ج، د، ه“ و مربیان، به بررسی آثار در مرحله نخست پرداخته شد.

اولین بخش از داوری جشنواره توسط مربیان ادبی مرکز شماره یک اردبیل انجام گرفت و از  میان آثار اعضای شرکت‌کننده در جشنواره، ۲۲  اثر به مرحله نهایی راه یافت. 

 سرانجام مرحله‌ی نهایی داوری آثار اواخر دی‌ماه ۱۳۹۶ در محل آفرینش‌های ادبی استان با حضور کارشناس ادبی استان و یحیی یوسفی اصل مربی امور فرهنگی صورت  گرفت.

در بخش پنجمین مسابقه‌ی شعرخوانی این جشنواره نیز با همکاری مربیان ادبی و فرهنگی استان، حدود  پنجاه لوح فشرده شامل تصویر شعرخوانی اعضای  شرکت‌کننده در این بخش، تحویل دبیرخانه‌ی جشنواره شد که نشانگر استقبال خوب اعضای کانون استان از این جشنواره بود. 

شایان‌ذکر است، از بین ۲۲ اثر برگزیده‌ی مرحله اول داوری، با تفکیک قالب‌های آثار، ۱۲ اثر به‌عنوان برگزیدگان نهایی و ۱ اثر به‌عنوان اثر تقدیری انتخاب شد.

در بخش مسابقه‌ی شعرخوانی نیز از میان حدود پنجاه عضو شرکت‌کننده در بخش شعرخوانی، دو نفر به‌عنوان بهترین شعرخوانان این جشنواره برگزیده شدند و به ۶ مربی شرکت‌کننده در بخش مربیان، لوح سپاس اهدا شد.

گفتنی است، جشنواره‌ی ادبی یاغیش سسی، باهدف آماده‌سازی زمینه‌ای مناسب برای خلق آثار اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل و نیز ایجاد بستری مناسب جهت خوانش و ارائه‌ی آثار خلق‌شده به‌عنوان یکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده‌ی مرکز شماره‌ی یک کانون اردبیل در بخش ادبی به اجرا درآمد.

پخش کلیپ و طرح پویانمایی هفت سال با جشنواره‌ی ادبی یاغیش سسی، پخش کلیپ «شعرخوانان برگزیده»، «پا به‌پای جشنواره» و نما آهنگ چتر و باز باران از برنامه جنبی این جشنواره بود که در پایان از برگزیدگان با اهدای هدایای ویژه و لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

اسامی برگزیدگان هشتمین جشنواره‌ی ادبی و پنجمین مسابقه‌ی شعرخوانی استانی یاغیش سسی به  شرح زیر معرفی  می‌شوند.

 

ردیف

نام و نام خانوادگی

گروه سنی

قالب

نام مرکز

۱

آرین عزیزی

ب

داستان

مرکز ۱ اردبیل

۲

نیما بساط

ب

شعر

دولت‌آباد

۳

فاطمه جهانگیری

ب

نامه

مرکز ۲ پارس‌آباد

۴

نادیا قربانی

ج

داستان

مرکز ۲ اردبیل

۵

آیسان ارجمند

ج

شعر

جعفرآباد

۶

النا نعیمی

ج

داستان

مرکز ۵ اردبیل

۷

محیا مهدی زاده

د

داستان

گرمی

۸

پریا ستوده

د

شعر

مرکز ۴ اردبیل

۹

شقایق عسگرزاده

د

داستان

هشجین

۱۰

رعنا غیاثی

د

شعر

مرکز ۴ اردبیل

۱۱

فاطمه یقینی

ه

شعر

مرکز ۱ اردبیل

۱۲

آیسان محمدپور

ه

شعر

مرکز ۱ اردبیل

۱۳

شیما فرجام

د

داستان تقدیری

مرکز ۲ مشگین شهر

۱۴

طاها جمالی

د

شعرخوانی

مرکز ۴ اردبیل

۱۵

اسما عالی

ج

شعرخوانی

مرکز ۱ اردبیل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =