دیدار اعضای کتابخانه پستی با مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان

اعضای کودک و نوجوان کتابخانه پستی در نشستی با مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، اردوی یک‌روزه اعضای دختر کودک و نوجوان کتابخانه پستی سمنان همراه با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و علمی و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی شهرستان سمنان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، ۱۷ عضو دختر کودک و نوجوان کتابخانه پستی سمنان از روستای خیرآباد در راستای ویژه‌برنامه‌ی فرهنگی با عنوان «در امتداد دوستی»، ضمن بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری و شرکت در کارگاه‌های فرهنگی و هنری با فعالیت مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و چگونگی عضویت در این مراکز آشنا شدند.

در ادامه این اردو، اعضا به همراه فاطمه کاشی مربی کتابخانه پستی و فاطمه حافظی مسئول مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان از بازار سنتی و موزه حضرت بازدید کردند.

فروهر معدنی کارشناس‌مسئول فرهنگی، هنری و ادبی استان سمنان هدف از این برنامه را تشویق و ترغیب اعضای فعال کتابخانه‌های پستی، جذب و پایداری کودکان محروم روستایی، استفاده از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان عنوان و خاطرنشان کرد: این برنامه در آینده‌ی نزدیک برای اعضای کتابخانه پستی شاهرود نیز اجرا می‌شود.

مطالعه را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید

مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان در نشست صمیمی با اعضای کتابخانه پستی که در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهیدان انقلاب اسلامی و ابراز خرسندی از حضور در جمع کودکان روستایی اظهار داشت: کانون پرورش فکری، مهم‌ترین، امن‌ترین و اساسی‌ترین نهاد تخصصی برای پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان است و قدمت و سابقه‌ی آن به ۵۰ سال قبل برمی‌گردد.

جمال در ادامه افزود: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و با تحولی که امام راحل(ره) به‌وجود آوردند همواره سعی شده تا کانون پرورش فکری، روز به‌روز با درایت‌تر در خدمت کودکان و نوجوانان شهر و روستا باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی که در کانون طراحی می‌شود مطابق با سن مخاطبان انجام می‌شود، تصریح کرد: کتاب‌های کانون با برند مشخص خود همان آرم مرغک کانون، معرف حضور کتاب‌دوستان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با تأکید بر مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از اعضای کودک و نوجوان خواست تا کانون را به دوستان خود معرفی کنند و هیچ‌وقت دست از مطالعه برندارند و کتاب‌هایی را که از سوی مربی کتابخانه پستی برای‌شان فرستاده می‌شود با دقت خوانده و به محتوا، درون‌مایه و پیام آن توجه بیشتری داشته باشند؛ چراکه مطالعه و کتاب‌خوانی از راه‌های رسیدن به آگاهی‌های بیشتر است.

وی همچنین انتخاب مناسب کتاب، مطالعه عمیق و درک درست از محتوا، بالابردن اعتماد به نفس در اعضا، تقویت روحیه سخنوری و... را از محاسن کتاب‌خوانی دانست و از مربی کتابخانه پستی خواست تا کتاب‌ها را مناسب گروه سنی اعضا و برحسب علاقه آنها انتخاب و ارسال کند.

جمال در پایان گفت: اگر می‌خواهیم شهری شاد و مهربان، اخلاق‌مدار، مسئولیت‌پذیر، آگاه و توانمند داشته باشیم باید با توجه ویژه، برای پرورش افراد آن شهر یا روستا هزینه کرد و وقت گذاشت و در این زمینه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از نهادهایی است که می‌کوشد رسالت خویش را در شهرها و روستاهای مختلف این آب و خاک انجام بدهد.

در ادامه‌ی این نشست، تعدادی از اعضا به نمایندگی از دوستان خود، ضمن قدردانی از مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، پیشنهادها و خواسته‌های خود را از جمله برگزاری اردو ویژه اعضای دختر کتابخانه پستی، افزایش تعداد کتاب‌های امانتی و خارج کردن کتاب‌های قدیمی، دعوت از اعضای کتابخانه پستی در آیین‌ها و جشنواره‌ها و... بیان کردند.

جمال در پاسخ به سؤال‌های اعضا تأکید کرد: شما کودکان و نوجوانان، سرمایه‌های کانون پرورش فکری و کشور هستید و آینده برای شماست و از اینکه با دقت نظر مسائل کانون پرورش فکری را پیگیری می‌کنید مایه افتخار و خوشحالی است.

گفتنی است؛ اهدای جایزه، شرکت در کارگاه‌های نجوم، کاردستی، نمایش و نقد فیلم، اقامه نماز جماعت و... از دیگر برنامه‌های این اردو بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =