نشست صمیمانه کلر ژوبرت با مخاطبان داستان هایش در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بندرعباس

دوست دارم بچه ها را شاد کنم

به گزارش اداره کل روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، عصر روز یکشنبه 15 بهمن ماه، کلر ژوبرت نویسنده، تصویرگر و مترجم فرانسوی کتاب ‌های کودک و نوجوان با مخاطبان داستان هایش به گفت و گو نشست.

این برنامه با قرائت قرآن توسط فائزه فقیهی عضو روشندل مرکز فراگیر و حافظ 19 جزء قرآن آغاز شد و با دکلمه آیدا احمدی عضو روشندل این مرکز ادامه یافت.

سپس نمایندگان اعضای مراکز فرهنگی هنری بندرعباس، سوالات خود را مطرح کردند و ژوبرت با شکیبایی به سوالات کودکان پاسخ گفت.

کلر ژوبرت گفت: مهم‌ترین انگیزه‌ من برای نویسندگی برای کودکان، پاسخ دادن به پرسش‌های آنان در زمینه ‌های مختلف است و معتقدم قالب داستان بهترین نوع پاسخ ‌گویی به نیازها و پرسش‌های کودکان و نوجوانان است.

ژوبرت اظهار داشت: داستان را تنها برای کودکان و نوجوانان می‌نویسم و دلم می‌خواهد با نوشتن داستان، کودکان را شاد کنم.

وی در خصوص انگیزه خود از نوشتن کتاب «در جست ‌و جوی خدا» گفت: زمانی که مسلمان شدم متوجه شدم در تمام لحظه‌های زندگی می‌توانم با خدا باشم، برای همین دوست دارم کودکان نیز همیشه از خدا کمک بگیرند و بدانند که خدا همیشه با آن هاست.

ژوبرت افزود: من در جستجوی خدا هستم، خدا برای من مهم است، من زمانی که وضو می‌گیرم یا نماز و قرآن می‌خوانم در جستجوی خدا هستم، دوست دارم کودکان نیز همیشه به یاد خدا باشند.

نویسنده مسلمان فرانسوی مقیم ایران افزود: بسیاری از کودکان زمانی که بزرگ می شوند نقاشی را کنار می‌گذارند، اما من نقاشی را ادامه دادم و این باعث شدم در کنار نویسندگی، کار تصویرگری کتاب‌هایم را خود انجام دهم.

وی ادامه داد: انتخاب تکنیک نوشتن و تصویرگری بستگی به سلیقه نویسنده و نوع داستان دارد، که تلاش کردم به سبک و شیوه ‌ای بنویسم که بتوانم پیام‌ های اصلی را به سهولت در اختیار مخاطب قرار دهم.

وی توصیه کرد: کودکان و نوجوانانی که نقاشی می‌کنند و به نوشتن داستان علاقه دارند باید نقاشی و داستان نویسی را در کنار هم ادامه دهند، زیرا تصویری‌گری در کنار نوشتن داستان بسیار لذت بخش است.

نویسنده کتاب در پاسخ به سوال یکی از نوجوانان، دلیل انتخاب شخصیت‌های حیوانی در بیش‌تر کتاب‌هایش را عدم محدودیت‌های دنیای حیوانات عنوان کرد و گفت: وقتی شخصیت‌های یک داستان انسان باشند محدودیت‌هایی در پرداختن به آن شخصیت‌ها پیش می‌آید، اما دنیای حیوانات این ویژگی را ندارد و می‌توان خلاقیت بیشتری در داستان‌ها بکار گرفت.

قصه گویی آناهیتا محلفی و اجرای گروه سرود باران، از دیگر برنامه‌های این مرکز با حضور کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر حوزه کودک و نوجوان بود.

کلر ژوبرت در سال 1961 میلادی برابر با1340 خورشیدی در پاریس متولد شده و در 19 سالگی مسلمان شد و سپس با یک دانشجوی ایرانی ازدواج کرد و مقیم ایران شد.

«کلوچه ‌های خدا»، «خداحافظ راکون پیر»، «در جست‌وجوی خدا»، «امین ‌ترین دوست» و «دعای موش کوچولو» از داستان‌های این نویسنده می‌باشد که توسط انتشارات کانون کودک و نوجوان و نوجوانان چاپ و منتشر شده است.

وی از معدود نویسندگانی است که آثارش را خود تصویرگری می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =