مربیان کانون انسان ساز هستند

وظیفه اصلی مربیان کانون در کنار آموزش هنر و خلاقیت، انسان سازی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، منیر صادقی مدیر کل کانون پرورش فکری در برنامه هم اندیشی مربیان هنری که در حاشیه دومین جشنواره سفال برگزار شد، گفت: مربیان ما باید مهارت های اجتماعی و اخلاقی را هم به اعضا بیاموزند ، به همین دلیل باید مراقب رفتار، گفتار خود باشند چون که کودکان و نوجوانان مربیان خود را به عنوان الگوی خود قرار می دهند.

وی ضمن تبریک ایام دهه فجر، عنوان کرد: در قالب این هم اندیشی ها مربیان  تجربیات و توانمندی های خود را به اشتراک می گذارند وبا اطلاعات به روز تری در مراکز حضور خواهند یافت.

رییس کمیته کودک و نوجوان دهه فجر در جمع مربیان هنری کانون، خاطر نشان کرد: هنر را وسیله ای قرار دهید تا مبانی انسانی و سبک زندگی درست را به کودکان و نوجوانان آموزش دهید.

معاون فرهنگی و اجرایی کانون هم خطاب به مربیان هنری گفت: مربیان باید توجه ویژه ای به بالا بردن هوش اعضا داشته باشند، بایستی کودکان را همانطور که هستند ببینید و بر همان اساس با ابزار هنر برای پرورش آنها برنامه ریزی کنید.

«فرج زاده» ادامه داد: عصر ارتباطات کودکان را در خود نگه داشته است ولی این فرصت در قالب کارگاه ها برای مربیان فراهم می شود تا ارتباطات جمعی را در اعضا بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه یک اصل در هنر توجه به زیبا شناختی است، عنوان کرد: اساس کارگاه های هنری برای اعضا باید خلاقیت، آزادی و ابتکار عمل باشد.

گفتنی است دومین جشنواره سفال روز گذشته با حضور مربیان هنری در قالب نمایشگاه و کارگاه های ویژه در محل اداره کل کانون پرورش فکری برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =