"شهیدان زنده‌اند" نام ویژه‌برنامۀ مرکز دماوند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، هم‌زمان با آغاز جشن‌های سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مرکز دماوند کانون استان، ویژه‌برنامه «شهیدان زنده‌اند» را برگزار کرد.

در این برنامه اعضای نوجوان و با سابقه کتابخانه دماوند، با همراهی مربیانشان به تحقیق و پژوهش در رابطه با شهدای محله و خیابان تختی شهرستان دماوند، پرداختند و زندگینامۀ این شهدای گرانقدر را به‌صورت دیواری طراحی کردند.

سپس در روز 19 بهمن ماه 96 ویژه برنامه  شهیدان زنده اند برای اعضای کودک و نوجوان و والیدنشان به اجرا در آمد.

معرفی شهید ابراهیم هادی و دیگر شهدای بومی منطقه، معرفی وقایع انقلاب، معرفی کتاب‌های مرتبط با رویدادهای دوران انقلاب در بهمن 57، قصه‌گویی، مسابقۀ داستان کوتاه و خاطره گویی ازجمله برنامه‌های اجراشده در این ویژه‌برنامه بود.

از دیگر برنامه‌های تدارک دیده‌شده در این ویژه‌برنامه می‌توان به کارگاه کاغذوتا و آموزش لاله و پرچم، کارگاه سفال و ساخت ماکتی از هواپیمای حامل امام خمینی (ره) و ماکت‌هایی از تظاهرات مردمی در دوران انقلاب اشاره کرد.

همچنین کارگاه نقاشی پارچه‌ای، خوشنویسی (شعارنویسی) و کارگاه ادبی (داستان‌نویسی، شعر و دل نوشته) با موضوع شجاعت، نیز در نوبت صبح برای گروه‌های دانش‌آموزی از مدارس برگزار شد.

در ویژه‌برنامه "شهیدان زنده‌اند" به برندگان مسابقه خاطره‌نویسی و ساخت پرچم جوایزی اهدا شد و این روزبه یادماندنی را با گرفتن عکس یادگاری برای همیشه ثبت کردند.

۶۱مرکز فرهنگی هنری کانون استان تهران در ایام‌الله دهه فجر و هم‌زمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع پذیرای کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزانی از مدارس بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =