هفت خوان انقلاب در مرکز شماره ۴ کانون پرورش فکری استان قم

اعضای مرکز ۴ در ویژه برنامه‌ای تحت عنوان «هفت خوان» به استقبال دهه فجر و برگزاری جشن انقلاب رفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، مرکز شماره ۴ با ویژه برنامه‌ای به نام «هفت خوان» و حضور گسترده‌ی اعضا به استقبال دهه فجر و جشن انقلاب رفت.

در این برنامه که جشن پیروزی انقلاب با عطر نام فاطمه(س) معطر شده بود دقایقی هم به آن بانوی پاک و مظلوم اختصاص داشت و در مدح ایشان اعضا، به سینه‌زنی پرداختند.

«هفت خوان» با سرود بوی گل و سوسن آغاز شد و بعد از شعر خوانی انقلابی و مداحی فاطمیه، مهمترین وقایع انقلاب توسط مربی مرکز بازگویی شد. کارگاه نقاشی، معرفی شخصیت‌های مثبت و منفی انقلاب در قالب بازی، ایستگاه عکاسی و نمایش خلاق از دیگر برنامه‌های این جشن مرکز شماره ۴ بود.

بخشی از متن ادبی قرائت شده‌ی یکی از اعضای مرکز در وصف جشن انقلاب:
  «به به! چه روزی! چه جشنی!
جشن من! جشن تو! جشن ما! جشن پیروزی انقلاب!
دست بزن. پا بکوب. گل بریز. نقل بپاش. بخند و شاد باش.
جشن انقلابمان است. همه جا گلباران است. جشن تولد شهیدان است. نگاهشان کن. نمی بینی؟ چرا می بینی! همه جا هستند. روی زمین و اسمان، روی بال فرشتگان.
صدایشان کن! نمیتوانی؟ چرا می توانی! نامشان همه جا هست. روی دیوار کوچه ها، خیابان ها، مدرسه ها، پارک ها، همه جا و همه جا.
بگرد و پیدایشان کن. صدایشان کن و بگو : تولدتان مبارک، ای شهیدان انقلاب»


 همچنین در این ویژه برنامه معرفی کتاب تو بوی سیب می دهی و شعربانوی بهشت نیز برای اعضای مرکز انجام شد.

خلیلی، مربی مسئول مرکز ۴ درباره‌ی «هفت خوان» گفت: در خوان اول، ساخت پازل از سخنان شخصیت های انقلابی و آشنایی با بزرگان انقلاب ازجمله امام خمینی را با اعضا کار کردیم و خوان دوم،  بازی و مسابقه  «میخ و شعار» بود و در این کارگاه اعضا با شعارهای مردمی و خودجوش آشنا شده و توسط میخ‌های دیوار شعارها را با نخ می‌ساختند.

خوان سوم، ماکت مردم انقلاب به نماد تظاهرات آن دوران بود که اعضا دراین کارگاه با تظاهرات مردمی و سازمانها و ارگانهای مختلف اشنا شدند و عکس یادگاری گرفتند و در خوان چهارم به نماد زندانی های دربند رژیم پهلوی اختصاص داشت که اعضا با ۱۲ شخصیت انقلابی آشناشدند و درقالب مسابقه شروع به آزادسازی نمادین شخصیت انقلابی کردند. در خوان پنجم،  نمایش خلاق و مسابقه شعر از جمله فعالیت‌هایی بود که به نماد «شاه رفت» اختصاص داشت و اعضا با غارتگریهای رژیم پهلوی اشنا شدند. در خوان ششم اعضا دلنوشته های ادبی خود را با نماد «امام آمد» خواندند و در خوان آخر اعضا با ساخت لاله درکارگاه یادمان شهداو همچنین قرائت فاتحه ای برای امام و شهدا آخرین خان را پشت سر گذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =