گل واژه‌های سپاس کودکان، تقدیم یادگار دفاع مقدس شد

طی آیینی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت، از محمدحسن عاقل‌منش، یادگار ماندگار هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد.

به‌ گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سی و نهمین سال‌گشت پیروزی انقلاب اسلامی بهانه‌ای شد تا ضمن آشنایی افزون‌تر نسل ‌چهارمی‌ها با نقش‌آفرینان پیروزی و مانایی این نظام، زمینه تجلیل از سرمایه‌های معنوی کشور فراهم ‌شود.

بر همین اساس مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت با ویژه‌برنامه‌ی «گل‌های سپاس» میهمان کودکان، نوجوانان و ایثارگر هشت سال دفاع مقدس شد.

بر اساس این گزارش، میهمان برنامه در آغاز به خواسته‌های ارزش‌مند ملت مسلمان ایران در مسیر پیروزی انقلاب پرداخت و اسلام، آزادی و استقلال را ثمره این حماسه‌آفرینی به رهبری امام راحل(ره) قلمداد کرد.

محمدحسن عاقل‌منش هم‌چنین باورمندی به اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب را مهم توصیف‌ کرد و با بیان این‌که وحدت کلمه، رویه و رهبری سه عامل اساسی در شکل‌گیری و روند رو به رشد انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: آن‌چه در هشت سال دفاع مقدس متبلور شد، همدلی و همراهی همه افراد جامعه در مسیر پاس‌داشت از دست‌آوردهای این انقلاب مردمی بود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت در عین‌حال به نیازهای متفاوت جامعه در زمان دفاع مقدس و عصر حاضر اشاره و با تبیین این موضوع که حرکت در مسیر آرمان‌های امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب، شهدا و نقش‌آفرینی در تمامی صحنه‌ها برای صیانت از نظام، نقطه‌ی مشترک این دو مقطع زمانی است، بر ضرورت نیازسنجی و حرکت در جهت تحقق اولویت‌ها تاکید کرد.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس در پایان با مخاطب قرار دادن کودکان و نوجوانان گفت: «انقلاب به شما نیاز دارد؛ درس بخوانید و با بهره‌گیری از راهنمایی‌های آموزگاران، مربیان و هم‌چنین فراهم‌سازی زمینه‌های تحصیل، گره از مشکل‌ جامعه بازکنید.»

مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این آیین با اشاره به تقارن دهه مبارک فجر و ایّام فاطمیه اظهار داشت: بسیار خرسندیم که انقلاب ما برگرفته از تعالیم اسلام و سیره ائمه اطهار است و امیدواریم که بتوانیم سربازان خوبی برای امام زمان(عج)، انقلاب و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) باشیم.

اسفندیارضیائی در ادامه با مهم توصیف‌ کردن برگزاری ویژه‌برنامه «گل‌واژه‌های سپاس» گفت: فراهم‌آمدن امکان  پاس‌داشت عزیزانی که برای بارورشدن و امنیت درخت انقلاب تلاش‌ کردند تا گفت و گو کنیم و پشت میزهای مدرسه بنشینیم، فرصت‌ ارزش‌مندی است.

مدیرکل کانون گیلان در پایان با تبیین این موضوع که دهه مبارک فجر فرصت مغتنمی برای تجلیل از شهیدان و یادگاران ماندگار اسلام و انقلاب است، از اعضا خواست با تحصیل و نیل به رتبه‌های عالی، عهده‌دار مدیریت کشور باشند.

نمایش نماهنگ، اجرای سرود، دکلمه‌ خوانی، خوانش شعر و مداحی عضو نوجوان کانون از دیگر برنامه‌های این روز بود و در این میان عضو کودک کانون گیلان لوح سپاس این مجموعه‌ی فرهنگی را به میهمان برنامه‌ اهدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =