انگیزه‌ام از نویسندگی پاسخ به پرسش‌های کودکان است

نویسنده کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری بندرعباس مهم‌ترین انگیزه‌ خود از نویسندگی را پاسخ دادن به پرسش‌های بچه‌ها در زمینه‌های مختلف عنوان کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کلر ژوبرت در دیدار با اعضای مرکز شماره سه کانون بندرعباس با بیان این مطلب گفت: قالب داستان بهترین نوع پاسخ‌گویی به نیازها و پرسش‌های کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: داستان را تنها برای کودکان و نوجوانان می‌نویسم و دلم می‌خواهد با نوشتن داستان، کودکان را شاد کنم.

نویسنده مسلمان فرانسوی مقیم ایران در ادامه خاطرنشان کرد: به عنوان مثال برای کتاب «در جست‌وجوی خدا» زمانی که به دین اسلام رو آوردم متوجه شدم در تمام لحظه‌های زندگی می‌توانم با خدا باشم، برای همین دوست دارم کودکان نیز همیشه از خدا کمک بگیرند و بدانند که خدا همیشه با آن‌هاست.

او اضافه کرد: من در جست‌وجوی خدا هستم، خدا برای من مهم است، من زمانی که وضو می‌گیرم یا نماز و قرآن می‌خوانم در جست‌وجوی خدا هستم، دوست دارم کودکان نیز همیشه به یاد خدا باشند.

ژوبرت ادامه داد: بسیاری از کودکان زمانی که بزرگ می‌شوند نقاشی را کنار می‌گذارند، اما من نقاشی را ادامه دادم و این باعث شد در کنار نویسندگی، کار تصویرگری کتاب‌هایم را نیز خود انجام دهم.

وی هم‌چنین اظهار داشت: انتخاب روش نوشتن و تصویرگری بستگی به سلیقه نویسنده و نوع داستان دارد و من همواره تلاش کرده‌ام به سبک و شیوه‌ای بنویسم که بتوانم پیام‌های اصلی را به آسانی در اختیار مخاطب قرار دهم.

این نویسنده به بچه‌ها توصیه کرد: اگر نقاشی می‌کنید و به نوشتن داستان نیز علاقه دارید باید این دو را در کنار هم ادامه دهید، چرا که تصویری‌گری در کنار نوشتن داستان بسیار لذت‌بخش است.

وی در پاسخ به پرسش یکی از نوجوانان، دلیل انتخاب شخصیت‌های حیوانی در بیش‌تر کتاب‌هایش را عدم محدودیت‌های دنیای حیوانات عنوان کرد و گفت: وقتی شخصیت‌های یک داستان انسان باشند محدودیت‌هایی در پرداختن به آن شخصیت‌ها پیش می‌آید، اما دنیای حیوانات این ویژگی را ندارد و می‌توان خلاقیت بیشتری در داستان‌ها به‌کار گرفت.

در این نشست صمیمانه که روز 15 بهمن 96 در مرکز شماره سه کانون بندرعباس برگزار شد آناهیتا محلفی عضو این مرکز قصه‌گویی کرد گروه سرود باران نیز به اجرای سرودخوانی پرداختند.

کتاب‌های «کلوچه‌های خدا»، «خداحافظ راکون پیر»، «در جست‌وجوی خدا»، «امین‌ترین دوست» و «دعای موش کوچولو» از جمله آثار این نویسنده است که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =