تنوع و خلاقیت دو شرط اساسی برای رسیدن به باور فرهنگی‌ است

مدیرکل کانون پرورش فکری کرمان گفت: کار فرهنگی از جنس باور است؛ اگر می‌خواهیم باورها را درست کنیم باید تنوع و خلاقیت در فعالیت‌ها را در اولویت قرار دهیم.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با بیان این مطلب در جمع کارشناسان و مربیان مسوول فرهنگی مراکز فرهنگی هنری کانون استان، اظهار داشت: نیروی انسانی متعهد و متخصص یک نقش راهبردی در هر دستگاه اجرایی دارد و خداوند را شاکرم که مجموعه‌ی کانون کرمان از این سرمایه انسانیِ لایق و دلسوز برخوردار است.

روحی با اشاره به ضرورت تحول در حوزه فعالیت‌های کانون  متناسب با رسالت اصلی مجموعه و نیاز مخاطب، خاطرنشان کرد:اگر بخواهیم با نگاه تحولی به فعالیت‌ها نگاه کنیم  بعضی ازکارهایی که در مراکز انجام می‌شود همچنان تکراری و تحولی در آن انجام نشده است و کار تکراری هم بی‌اثر و بی‌نتیجه است.

وی با تاکید بر این‌که انبوه فعالیت‌های فرهنگی باعث افزایش سرانه فرهنگی نمی‌شود، تصریح کرد: فعالیت فرهنگی جنس باور است نه باید؛ اگر بخواهیم باور ایجاد کنیم بایستی ۲ شرط اساس و مهم تنوع و خلاقیت را در فعالیت‌ها داشته باشیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان یادآور شد: باورهای بنیادی که در نهاد همه‌ی ما نهادینه شده است دچار تغییر نمی‌شود اما گاهی اما گاهی در مناسک و رفتارهایمان دچار سستی شده‌ایم، هرچه در دو حوزه‌ی تنوع و خلاقیت جدی‌تر گام برداریم باورها نیز محکم‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر توجه بیشتر مربیان به هویت ملی و دینی در فعالیت‌ها اذعان داشت: با وقوع اتفاقات اخیر بایستی به عنوان مربیان کودکان و نوجوانان و متولیان این حوزه‌ی حساس و مهم حواسمان را بیشتر جمع کنیم، ببینیم کجا کم‌کاری کرده‌ایم که گاهی نوجوان ما بدون آگاهی، به ارزش‌های کشور بی‌حرمتی می‌کند.

روحی همچنین تدبیر، تلاش و توکل را  سه رمز رسیدن به موفقیت برشمرد و خاطرنشان کرد: در فضای کانون به این ۳ رمز نیاز داریم و تمامی این تلاشها در گرو توکل به خدا به نتیجه می‌رسد.

در ادامه این نشست شیوه‌نامه برگزاری سومین دوره مسابقه‌ی هوشمند کتاب‌خوانی و نحوه‌ی اجرای این مسابقه بررسی شد.

گردهمایی مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری کانون ۱۵ بهمن‌ماه در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =