کد خبر: 276965
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
بازدید 558
انقلاب ما، انقلاب فرهنگی است

سعیدرضا کامرانی، معاون فرهنگی اداره کل کانون فارس گفت: سنگ زیربنای هر فعالیتی، پرداختن به مسائل فرهنگی است و انقلاب اسلامی ایران هم از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، کامرانی که در آیین نواختن زنگ انقلاب در مرکز فرهنگی هنری سپیدان حضور داشت با بیان این مطلب گفت: مردم ایران با توجه به جوی که در دوران پهلوی حاکم بود به پا خاستند و انقلابی را پی ریزی کردند که فرهنگ و بستر آن بر اساس تعالیم الهی بود. وی خاطرنشان کرد: نزدیک به چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد؛ در این سال ها زحمات زیادی کشیده شده و فعالیت های شایسته ای به انجام رسیده ولی هنوز راه های نرفته زیادی را در پیش رو داریم که با برنامه ریزی و همت و تلاش باید به سوی اهداف حرکت کنیم.

معاون فرهنگی کانون فارس در ادامه گفت: اگر بخواهیم در همه ابعاد به توسعه دست یابیم باید قبل از هر چیز به توسعه در ابعاد مختلف فرهنگ برسیم. متأسفانه نگاه غالب جامعه و مسئولین نسبت به مقوله فرهنگ یک نگاه تشریفاتی است و هنوز به این باور نرسیده ایم که تا فرهنگ فردی و اجتماعی بر روی ریل درستی قرار نگیرد به مقصد نمی رسیم. قریب به اتفاق دانشمندان جامعه شناسی به این نتیجه رسیده اند که زمانی یک کشور به پویایی قریب به اتفاق دانشمندان جامعه شناسی به این نتیجه رسیده اند که زمانی یک کشور به پویایی و تعالی می رسد که فرهنگ را در سر لوحه همه امور قرار دهد و از مهد کودک تا دانشگاه به آن بپردازند.

 شایان ذکر است که شورای اداری شهرستان سپیدان به همراه فرماندار و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان در این آیین شکوهمند شرکت کردند و این مراسم با نواختن زنگ انقلاب، شعرخوانی وسرود با حضور اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانش آموزان سپیدانی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =