اجرای طرح «معرفی چهره های انقلابی» در چهار محال و بختیاری

اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با شخصیت ارزشمند امام خمینی(ره) و یارانش آشنا می شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: همزمان با ایام مبارک دهه ی فجر فعالیت فرهنگی معرفی شخصیتهای انقلابی در مراکز استان برگزار می شود.

بر این اساس: معرفی شخصیت؛ فعالیتی فرهنگی است که طی آن مربی جنبه یا جنبه هایی از ویژگی های شخصیت مطرحی را در نظر گرفته و به منظور آشنایی و تاثیرگذاری برای اعضا مورد شناسایی و بررسی قرار می دهد در این فعالیت، کودکان و نوجوانان با استفاده از ابزار های جذاب و متنوع آموزشی نظیر کاردستی، قصه گویی، شعر خوانی، نقاشی و ... با شخصیتها و چهره های شاخص ادبی، فرهنگی، علمی، هنری،تاریخی، مذهبی و... آشنا می شوند.

آشنایی اعضا با شخصیت های نامی و برجسته، معرفی الگوهای مناسب رفتاری،ایجاد زمینه تفکر ، تامل ، دقت و مطالعه در زندگی و سرنوشت شخصیت های مختلف، آشنایی اعضا با آثار علمی، مکتوبات، کشفیات از طریق پدیدآورندگان آن وایجاد روحیه قدرشناسی و احترام به شخصیت های تلاشگر و برجسته در اعضا از جمله اهداف آموزشی این فعالیت در مراکز کانون است.

گفتنی است در این روش معرفی شخصیت به صورت نوشته همراه با طرح و تصویر به گونه ای مناسب در معرض دید اعضا قرار می گیرد. در این شیوه می توان از مسابقه ، جدول نیز استفاده کرد، همچنین می توان اعضا را به تحقیق و مطالعه پیرامون شخصیت مورد نظر ترغیب کرد. معرفی به وسیله بیان مستقیم خود مربی، گفتگو با شخصیت مورد نظر در قالب نمایش، شکیل نمایشگاه عکس و نمایش فیلم زندگی شخصیت، و در صورت امکان فراهم کردن زمینه دیدار با یک شخصیت برجسته و نامی که در قید حیات می باشد از جمله فعالیتهای متنوع فرهنگی در راستای اجرای طرح معرفی شخصیت برای کودکان و نوجوانان است.

قرار است طی اجرای این طرح در 21 مرکز  فرهنگی هنری کانون پانل معرفی شخصیتهای برجسته ی یاران انقلابی امام خمینی (ره ) برپا شود و  در معرض دید کودکان و نوجوانان جهت آشنایی بیشتر این قشر با اهداف و آرمانهای انقلاب قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =