برگزاری ویژه‌برنامه "ساز ایران، هم‌نوایی"

در این ویژه‌برنامه، مربیان و اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه، میزبان مدیرکل، معاونان و جمعی از کارشناسان کانون استان تهران بودند و برنامه‌های فرهنگی هنری را به این مناسبت اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، محمود سلیمانی، در مراسم اولین سالگرد افتتاح مرکز شماره 31 کانون استان، که با ایام فاطمیه تقارن یافته بود، به ذکر روایاتی در مورد تاریخ شهادت بانوی بزرگ اسلام، حضرت فاطمه زهرا(‌س) پرداخت.

وی بیان داشت؛ در رابطه با تاریخ دقیق شهادت حضرت صدیقه فاطمه(س)، روایات مختلفی وجود دارد. در یک روایت آن حضرت 75روز پس از رحلت پیامبر(ص) در « سیزدهم جمادی‌الاول» و در روایت دیگر آن بانوی بزرگوار 95 روز پس از رحلت پیامبر(ص) در« سوم جمادی‌الثانی» به لقاءالله پیوسته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به آیه 7 سوره اسرا بیان داشت؛ خداوند در این آیه می‌فرمایند: «إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِکُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا» یعنی اگر نیکی کنید به خود نیکی کرده‌اید و اگر بدی کنید به خود بدی کرده‌اید.

سلیمانی یادآور شد؛ خداوند در این آیه به بندگانش متذکر می‌شود، هنگامی ‌که انسان  کار نیکی انجام می‌دهد، تصوّر می‌کند که به دیگران لطف کرده، ولی خداوند تعالی در حقیقت می‌فرمایند احسان و بدی شما برای دیگران نیست بلکه برای خودتان است.

وی کمک به نیازمندان و خیرخواهی برای دیگران را مشخصۀ انسان مؤمن دانست و گفت: دستگیری از محرومان و نیازمندان مانند عمل به این آیه شریفه است و باید یقین داشته باشیم که به‌وقت گرفتاری، خداوند دستمان را خواهد گرفت.

سلیمانی با اشاره به نام ویژه‌برنامۀ این کتابخانه "ساز ایران، همنوایی" خاطرنشان کرد؛ هم‌نوایی یعنی همراهی و کمک. عالم خلقت، دنیای عمل و عکس‌العمل است. یعنی با هر دست که بدهید، با همان دست پس می‌گیرید.

مدیرکل کانون استان همچنین به کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم تاکید کرد؛ اگر می‌خواهید کشورمان آباد و توسعه‌یافته باشد، تکلیفی بر عهده‌دارید. مهم‌ترین مسئله، ترجیح منافع اجتماعی بر منافع فردی است. در این صورت جامعه‌ای سعادتمند و خوشبخت خواهیم داشت.

در ادامۀ این برنامه، عضویت « ریحانه باقر پناهی» عضو شماره یک کتابخانه، به دست مدیرکل کانون استان تمدید شد.

معرفی شخصیت والای حضرت فاطمه (س)، اجرای سرود ای ایران، اجرای نمایش عروسکی، مسابقه و بریدن کیک تولد یک‌سالگی این کتابخانه، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در این مراسم، حسن صفدریان معاون اداری مالی، سیده نسرین سجادیان معاون فرهنگی و جمعی از کارشناسان کانون استان حضور داشتند.

مرکز فرهنگی هنری شماره 31 کانون استان تهران در روز 17 بهمن‌ماه 95 افتتاح شد و تاکنون بیش از 290 عضو کودک و نوجوان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =