جشن بزرگ انقلاب در سینما کانون همدان برگزار شد

همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی جشن بزرگ انقلاب با حضور کودکان و نوجوانان در محل سینما کانون همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان جشن کودک و انقلاب با حضور دویست نفر از کودکان و نوجوانان استان همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر برگزار شد.

بر اساس این گزاش این جشن با تلاوت قرآن مجید و پخش سروهای انقلابی آغاز شد که در ادامه دانش آموزان به اجرای سرود، نمایش و دکلمه پرداختند.

توجه ویژه به حقوق کودکان در نظام مقدس جمهوری اسلامی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان در جشن انقلاب که با حضور کودکان و نوجوانان  مراکز کانون پرورش فکری همدان برگزار شد، گفت: با وقوع انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به حقوق کودکان شد به گونه ای که وضعیت تحصیل و امکاناتی که امروز در اختیار این قشر وجود دارد قابل قیاس با زمان پیش از انقلاب نیست.

مهرداد نادری فر با تبریک خجسته ایام دهه فجر افزود: امروز در روزهایی قرار داریم که کشورعزیز ما غرق در شادی و سرور است.

وی گفت:کودکان عزیز ما در آستانه ورود به سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم چرا که در 39سال پیش در چنین روزی ملت غیور و شجاع و جوانان برومند این مرز و بوم بر علیه ر ژیم ستم شاهی قیام کردند و با نثار خون خود نهال انقلاب را کاشتند و ما شاهد چهل سال سربلندی وعزت ایران اسلامی هستیم.

وی تصریح کرد: آنچه که ما باید به نسل چهارم انقلاب انتقال دهیم این موضوع است که ما پیش از انقلاب ر ژیمی داشتیم که وابسته به کشورهای خارجی بودیم و  از بیرون برای کشور  تصمیم گیری می کردند و سردمداران کشور اختیاری از خود برای تصمیم گیری نداشتند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان اضافه کرد: در آن دوران اگر مردم اعتراضی می کردندبا برخورد سخت ر ژیم مواجه می شدند و آنقدر ستم ها بالا گرفت و آنقدر برای ما تصمیم گرفتند که دیگر عزتی از مردم باقی نماند و همه این عوامل دست به دست هم داد و شرایطی غیر قابل تحمل را ایجاد کرد و موجب شد تا مردم قیام کردندبر علیه شاه و موجب شد تا جامعه به دست مردم اداره شد و ما امروز شاهد مردم سالای دینی در کشور هستیم.

نادری فر گفت: امروز  مردم ما در حکومت اسلامی از حقوقی برخوردار هستند که برای آنها عزت و کرامت اسلامی به ارمغان آورد و دست اجانب و بیگانگان از کشور کوتاه شد.

وی تصریح کرد:امروز به جهت استقلال و اتکا به نیروهای درون نظام  شاهد پیشرفتهای عظیمی هستیم  که پرتاپ ماهواره به فضا،انرژی هسته ای و بسیاری دیگر از علوم و فنون از قوی ترین ها در دنیا هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان نیز در حاشیه برگزاری این مراسم هدف از برگزاری این جشن برای نوآموزان،پرورش هویت ملی و ایرانی کودکان عنوان کرد و گفت:جهت آگاه نمودن دانش آموزان  با انقلاب و تاریخ ایران اسلامی بهترین زمان دوران کودکی و نوجوانی است.

همزمان با برگزاری  این جشن،  کارگاه نقاشی انقلاب در حاشیه آن برپا شده که هدف از برگزاری این کارگاه نقاشی آشنایی کودکان با دستاوردهای انقلاب اسلامی تحولات ایران در دوران انقلاب است.

پخش سروهای انقلابی،سخنرانی مدیرکل کانون استان،همخوانی سرود،معرفی کتاب،مشاعره،پخش انیمیشن، اجرای مسابقه شاد،قرائت دکلمه از دیگر برنامه های این جشن بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =