نقالان و خلاقان بازیگری کانون پرورش فکری گلستان تجلیل شدند

به مناسبت ایام الله دهه فجر، مراسم اختتامیه جشنواره شیرین‌سخنان همراه با پرده‌خوانی حماسی، بازیگری خلاق و پخش آثار منتخب پویانمایی برگزیدگان اعضای مراکز ثابت و کتاب‌خانه های سیار روستایی و شهری کانون پرورش فکری گلستان در مرکز فرهنگی هنری شماره دو گرگان با حضور دانش‌آموزان و معلمان مدارس گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این مراسم کبری مطلبی مربی‌مسئول مرکز شماره ۲ کانون گرگان و دبیر این جشنواره ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر، تلاش کودکان و نوجوانان و مربیان را در احیای هنرهای آیینی و سنتی همانند نقالی و پرده‌خوانی ستودنی برشمرده و بیان داشت: روایت داستان و شنیدن قصه‌های شیرین و آموزنده یکی از قدیمی‌ترین روش‌های معمول برای انتقال تجارب و دانش پیشینیان به نسل‌های جدیدتر بوده است که اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدایت‌گری مربیان خود و با بهره‌مندی از زبان هنر در انتقال این مفاهیم به ایفای نقش می پردازند. 

وی گفت: از بین ۶۷ اثر ارسالی در بخش‌های نقالی، پرده‌خوانی، نمایش‌خلاق و پویانمایی به دبیرخانه و پس از ارزیابی داوران، در بخش نقالی و پرده‌خوانی ۴ اثر به عنوان برگزیده و ۲ اثر به عنوان شایسته تقدیر، ۳ اثر در بخش پویانمایی و ۳ اثر برگزیده و ۱ اثر شایسته تقدیر در بخش نمایش خلاق انتخاب معرفی شد.

بر همین اساس در بخش نقالی و پرده‌خوانی مریم علیمردانی عضو مرکز شماره دو کانون گرگان، ستایش غفاری عضو مرکز دلند، ابوالفضل شاهکویی عضو مرکز شماره دو گنبدکاووس و ستایش قزلسفلو عضو کتاب‌خانه سیار شهری گرگان به عنوان نفرات برگزیده و مریم شیخ عضو مرکز کلاله و مهرنگار مومن از کانون شماره یک گرگان به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

هم‌چنین در بخش نمایش‌خلاق از اعضای کتاب‌خانه سیار مرزی کانون با اجرای نمایش گودال آب، اعضای پایگاه فرهنگی داشلی برون با اجرای نمایش دعای موش‌کوچولو، اعضای کتاب‌خانه سیار روستایی شماره دو کانون گرگان با اجرای نمایش گربه‌ها و خروس‌ها به عنوان برگزیده این بخش و از اعضای کتاب‌خانه سیار روستایی شماره یک گرگان با اجرای نمایش مهمان ناخوانده به عنوان شایسته تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

به همین ترتیب در بخش پویانمایی از اعضای مرکز شماره سه کانون گرگان با خلق دو اثر تخریب و چرخ و فلک و اعضای مرکز گمیشان با تولید اثر غم طبیعت به عنوان برگزیده تجلیل شد.

 نقش آفرینی اعضای منتخب این جشنواره و پخش بخشی از آثار منتخب پویانمایی و هم‌چنین قصه‌گویی و نوازندگی سحر مرادی و صبا ناظمی از دیگر بخش‌های جذاب این جشنواره بود.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایای فرهنگی از کودکان و نوجوانان برگزیده تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =