دومین جشنواره نمایش عروسکی استان" مهمانی عروسک‌ها" برگزار شد

همزمان با ششمین روز از ایام ا... دهه فجرانقلاب اسلامی دومین جشنواره نمایش عروسکی استان با نام مهمانی عروسک‌ها و با حضور13 گروه نمایشی اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پررش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، محمد رضا جوادی در آیین گشایش این جشنواره گفت: امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران درحالی گرد هم آمده‌ایم  و جشن بزرگ پیروزی انقلاب را برگزار می‌کنیم که کشورما دارای استقلال، آزادی و سربلندی در تمام دنیا است.

وی افزود: در سی ونه سال پیش در چنین روزهایی اتفاقی بزرگ در کشور ما به همت جوانان و نوجوانان شکل گرفت و مردم با تمام وجود فریاد زدنند که می‌خواهیم  در کشوری زندگی کنیم که استقلال، آزادی و سالاری را در جهان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مردم در آن زمان  با حرکتی انقلاب گونه به دنیا   فهماندند که مردم ایران مردمی آزاده هستند و اجازه نخواهند داد مردم از دیگر کشورها به کشورشان بیایند  و از منابع و ثروت و امکانات آنها استفاده کنند و  با تمدن چند هزار ساله آنها را انسانهای کوچک بشمارند و به مردم این کشور باستانی بی احترامی کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان درادامه خاطر نشان کرد:  با فرماندهی امام راحل انقلاب اسلامی ایران پس ازسال‌ها جان‌نثاری فرزندان و نوجوانان این مرز و بوم رقم خورد و امروز شما کودکان و نوجوانان باید بدانید که انقلاب امانتی است در دستان شما و متعلق به شماست که باید برای آینده آن از هم اکنون با پرورش و رشد استعدادهای خود تلاش کنید.

جوادی اضافه کرد: شما نوجوانانی که عضو کانون  هستید در  هر کجای ایران اسلامی  باید پله پله مسائل و مهارت‌ها را بیاموزید تا در آینده از مدیران و متخصصان و گردانندگان کشور باشید تا کشور در بالاترین نقطه رفیع  پیشرفت و آبادانی در همه زمینه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: جشنواره تئاترعروسکی برای دومین سال است که در کنار 40 فعالیت دیگر  فرهنگی و هنری  کانون استان انجام می شود و ما در کانون به دنبال این هستیم که شما کودکان و نوجوانان  در قالب تئاتر کار گروهی را بیاموزید.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان  گفت: ما به دنبال  اهداف اثر گذار و پرورش ذوق و خلاقیت شما عزیزان  با زبان تئاتر هستیم تا با جامعه  ارتباط موثری برقرار کنند و از تجارب یکدیگر استفاده کنید.

جوادی اضافه کرد: ما در قالب جشنواره  تئاتر کودکان را دورهم جمع می کنیم تا با  استفاده کار گروهی  با مضامین اخلاقی و اجتماعی آشنا شوند.

وی افزود: در دومین جشنواره  تئار عروسکی امسال 20 گروه کار را شروع کردند که در نهایت 13 گروه توانستند به جشنواره راه یابند .

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در ادامه گفت:  در جشنواره امسال یک تم و محتوای طنز به آن اضافه شد تا شادی و نشاطی که نیاز کودکان است درقالب این جشنواره به کودکان عرضه شود.

جوادی تصریح کرد: باعنایت به اهمیت توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی به وسیله شیوه های جذاب در مراکز، واحد نمایش استان، دومین جشنواره استانی تئاتر عروسکی با عنوان "مهمانی عروسک‌ها" با رویکرد طنز در سال جاری اجرا کرد.

وی اهداف این جشنواره را مبتنی بر گسترش فعالیت‌های کتاب محور،  شناسایی و پرورش استعداد های اعضا، ایجاد بستر های لازم برای گسترش فعالیت نمایش، گسترش فعالیت های طنز عنوان کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: ابتدا فراخوان جشنواره به مراکز استان ارسال و مراکز علاقمند جهت شرکت در این جشنواره آمادگی خود را اعلام نمودند.

جوادی اضافه کرد: ابتدا مربیان و اعضاء از کتب موجود در مرکز کتابی که موضوع آن دارای نگاه طنز باشد یا متن آن قابلیت تبدیل به متن طنز را دارد انتخاب، و با آموزش گام به گام کارشناس نمایش استان به تولید اثر در مرکز پرداخنتد.

وی تصریح کرد: 20 گروه از اعضاء مراکز در مرحله اولیه شروع به کار کردند و در نهایت 13 گروه در جشنواره شرکت نمودند و  در مجموع 133 عضو به همراهی 24 مربی در این تلاش یکساله حضور فعال داشتند.

در پایان مراسم با حضور طاهره دوروزی مدیر کل امور بانوان استانداری، عاطفه زارعی مدیر کل کتابخانه های عمومی، ظاهر پور مجاهد مدیر کل ارزشیابی استانداری و مهدی اخوان معاون مدیر کل امور اجتماعی ، فرهنگی استانداری از  تمامی گروه‌های شرکت کننده تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =