کد خبر: 276990
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
«اسرار درون آتش» فاش شد

«اسرار درون آتش» نوشته‌ی هنینگ مانکل با ترجمه‌ی نسرین وکیلی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد بازار کتاب شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هنینگ مانکل نویسنده‌ی معروف سوئدی در این اثر داستان دختری به نام صوفیا را روایت می‌کند که با خانواده‌اش زندگی می‌کند و شاهد ویرانی روستای خود است. در این میان او از یک پیرزن می‌آموزد که با تماشای شعله‌های آتش رویدادهای گذشته و آینده را مشاهده کند. اما سرنوشت صوفیا تغییر می‌کند.

در این کتاب که حق نشر آن از انتشارات Leonhardt & Hoier دانمارک خریداری شده است، می‌خوانیم: «صوفیا به طرف خانه رفت. اما اول وارد یکی از جاده‌هایی که به طرف رودخانه پیچ می‌خورد، شد. آن‌جا یک کپه خاکی بود که او و ماریا رویش می‌نشستند و کروکودیل‌ها را تماشا می‌کردند. فاصله‌ی کپه خاک تا آب به حدی بود که هیچ خطری از طرف کروکودیل‌ها برای آن دو وجود نداشت. اما صوفیا در این روز به خصوص اصلا به کروکودیل‌ها فکر نمی‌کرد. همه‌ی حواسش به این بود که برای لباس ماریا پارچه تهیه کند. خود او که پول نداشت. مامان لیدیا هم چیزی نداشت.»

گفتنی است این کتاب بر اساس یک داستان واقعی نوشته شده است که در موزامبیک جنگ‌زده زندگی می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند این اثر را که مناسب گروه سنی «د» (دوره اول متوسطه) است به قیمت 5هزار و 300 تومان از تمامی فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =