افتتاح چهارمین کتابخانه درون مدرسه‌ای در منطقه کم برخوردار شهر زنجان با اعتباری بیش از 400 میلیون ریال

افتتاح چهارمین کتابخانه درون مدرسه‌ای در زنجان با اعتباری بیش از 400 میلیون ریال در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دبستان انصار ناحیه 2 شهر زنجان انجام پذیرفت.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین افتتاح کتابخانه درون مدرسه‌ای فجر انقلاب در جمع دانش‌آموزان و مسوولین اظهار داشت: در راستای توزیع متوازن امکانات فرهنگی و در اجرای برنامه‌های راهبردی توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان استان، این کتابخانه با 3 هزار جلد کتاب کودک و نوجوان و تجهیزات مربوطه با اعتباری بیش از 400 میلیون ریال برای دانش آموزان این منطقه شهری کم برخوردار افتتاح می شود.

محمد نقی صالحی به اهمیت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش‌آموزان اشاره کرده و به دانش آموزان گفت: کتاب کلید یادگیری است شما باید از همین سنین، خود را به مطالعه عادت بدهید و دانایی و توانایی خود را افزایش دهید تا در اداره ی کشور نقش آفرین باشید.

صالحی با طرح سوال چه کتابهایی برای شما دانش آموزان ابتدایی مفید است؟ و این کتاب‌ها باید چه شکل و محتوایی داشته باشند؟ ابراز کرد: کتابی مفید است که دانش شما را در زمینه‌های مختلف از جمله محیط اجتماعی، محیط زیست و ارزش‌های والای انسانی افزایش دهد. کتاب مفید و سالم باید درهای دانش ، اکتشاف و پیشرفت را به روی شما بگشاید. کتاب مفید باید منطق درست زندگی کردن را به شما بیاموزد.

مدیرکل کانون استان گفت مطالعه کتاب، راهی بسیار ارزان و ساده برای پرورش استعداها و توانمندی‌های شماست.

 وی به دانش آموزان توصیه کرد کتاب‌های مفید را با راهنمایی مربیان و معلمین عزیز انتخاب و مطالعه کنند.

مدیر کل کانون استان بیان کرد کتاب‌های موجود در برخی از مدارس ابتدایی خیلی متناسب با گروه سنی کودکان و نوجوانان نیست. کتاب‌های کودکان باید کم حجم و دارای متن روان و ساده، محتوای خلاقانه و آموزشی، هیجان‌انگیز و جالب باشد و حس کنجکاوی کودکان را برانگیزد و مهارت‌های ارتباطی بین اشیا و کلمات را برای کودکان بخوبی ایجاد کند و لذت‌بخش باشد.

ایشان در پایان گفت باید با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود، نسبت به تربیت و آموزش دانش آموزان مسئولانه رفتار کنیم و با فراهم کردن برنامه‌های فرهنگی و هنری سالم و متنوع و جذاب از آنان در مقابل آسیب های مختلف اجتماعی، صیانت و مراقبت کنیم. 

لازم به توضیح است که این کتابخانه چهارمین کتابخانه اهدایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان به مدارس محروم و کم برخوردار آموزش و پرورش است که بسیار مورد استقبال کودکان و نوجوانان استان قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =