نشست آموزشی«دوستی با طبیعت» در کانون انزلی

اولیای کودکان و نوجوانان عضو مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون بندرانزلی طی نشستی که درحاشیه نمایشگاه فعالیت‌های‌زیست محیطی این کانون صورت‌گرفت، دوستی‌شان را با طبیعت اعلام‌کردند

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، در این نشست که بهمنظور هم‌اندیشی و بهره‌گیری از همراهی پدرها و مادرها در ارایه‌ی آموزش‌های زیست محیطی به کودکان ونوجوانان صورت‌گرفت، والدین و جمعی از فرهنگیان شهرستان بندرانزلی حضورداشتند.

براساس این گزارش، میهمان نشست آمورشی «دوستی با طبیعت» درآغاز به نقش و اهمیت محیط زیست در زندگی انسان و دیگر جانداران اشاره‌ و دراین میان از خطرهای متوجه محیط‌زیست سخن‌گفت.

محمد دهداردرگاهی در همین زمینه به ارایه‌ی گزارشی از تراکم جمعیتی در استان گیلان پرداخت و با بیان این که زیر بنای توسعه نیاز است و انسان نیازخود را با برداشت از طبیعت تامین می کند، افزود: هرنوع دخالت انسان درطبیعت به یقین پیامدهایی برای محیط‌زیست خواهد داشت.

این محقق و فعال محیط زیست هم‌چنین زباله و پسماند را ازدیگر دغدغه‌های علاقه‌مندان به طبیعت عنوان‌کرد و با تاکید براین موضوع که مواد ناشی از فعالیت‌کارخانه‌ها، شوینده و آفت‌کش‌های مصرفی درامر کشاورزی زمینه‌ساز خسارت‌های انسانی به محیط زندگی است، افزود: حرکت انسان به سوی پیشرفت به یقین آسیب‌های جبران ناپذیری را به طبیعت وارد می کند.

میهمان این برنامه درعین حال فرهنگ‌سازی و ایجاد حس طبیعت دوستی درکودکان و نوجوانان را پایه و اساس فعالیت‌های زیست محیطی دانست و تصریح‌کرد: ارتباط صمیمانه با محیط‌زیست، در دانشگاه و مدارس تدریس نمی شود و هنگامی شاهد این دوستی خواهیم بود که تک تک افراد جامعه احساس مسئولیت کنند

توصیه به حاضران برای آشناسازی هرچه بیشتر آینده‌سازان با دغدغه‌های فعالان محیط زیست، بخش پایانی سخنان میهمان برنامه بود و وی در همین زمینه با بهره‌گیری از پاورپوینت به ارایه‌ی مطالبی پیرامون محیط زیست، به ویژه‌تالاب بندرانزلی پرداخت.

خدیجه‌ تقی‌پور، کارشناس فرهنگی کانون استان گیلان نیز در این نشست به اهداف و اولویت‌های برپایی این نشست و برگزاری نمایشگاه دوستی با طبیعت اشاره و از همراهی والدین و اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با این مجموعه‌ی  فرهنگی قدردانی‌کرد.

برپایه این گزارش، نمایش فیلم زیست‌محیطی، بازدید از نمایشگاه دست‌آوردهای فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی اعضا با محوریت محیط‌زیست ازدیگر برنامه‌های این نشست بود که با حضور کارشناس یکی ازگروه‌های مردم نهاد دفاع ازحقوق حیوانات و ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های آن مجموعه همراه‌شد.

گفتنی است، نمایشگاه فعالیت‌های زیست‌محیطی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با عنوان«دوستی باطبیعت»  از ۱۴ تا ۲۱ بهمن ماه جاری در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون بندرانزلی پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =