خوانش کتاب به یاد اعضای آسمانی کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی از خواندن کتاب به یاد اعضای آسمانی کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در طول سال و ایام دهه فجر خبر داد.

جهانبخش قنبری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای کودک و نوجوان گفت:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در طول سال و به ویژه در مناسبت هایی همچون دهه فجر برنامه های مختلف فرهنگی و هنری را به حضور گسترده اعضا برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی از آنجا که در قبال همه کودکان و نوجوانان این سرزمین مسئولیت دارد و باید به همه این عزیزان خدمات فرهنگی و آموزشی ارایه دهد، افزود: قشری از کودکان و نوجوانان ما در دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی در حوادث و وقایعی همچون بمباران و دیگر حوادث به شهادت رسیدند که گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان نیز ضروری است.

قنبری افزود: کانون برای اولین بار در سطح کشور کار نوعی را دو سال است که آغاز کرده و در این طرح شهدای کودک و نوجوان استان شناسایی شدند و به عنوان «اعضای آسمانی کانون» در مراکز ما ثبت نام شده اند.

وی با اشاره به اینکه شهدا زنده اند و نزد پروردگار خود روزی دارند، خاطر نشان کرد: این شهدا به عنوان اعضای آسمانی در کانون ثبت نام شده و یاد و نام و خاطره آنها همواره در برنامه های کانون به چشم می خورد و در برنامه ها در کنار دیگر اعضا حضور دارند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: هر هفته در روز های پنج شنبه اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به یاد این عزیزان در قالب نذر فرهنگی کتاب می خوانند ونذر خود را با قرائت فاتحه و صلوات نثار روح این شهدا می کنند.

وی افزود: این خوانش کتاب توسط اعضا، در برنامه های کانون به عنوان یک فعالیت فرهنگی و یاد از شهدا ثبت می شود.

قنبری با بیان اینکه معرفی شخصیت از دیگر کارهایی است که توسط مربیان در مراکز انجام می شود، خاطر نشان کرد: علاوه بر شخصیت های علمی، فرهنگی، مذهبی و نخبگان استان معرفی شهدا نیز از برنامه های است که در طول سال به ویژه در ایام دهه فجر انجام می شود.

وی با اشاره به این که در مرحله اول 50 شهید کودک و نوجوان شناسایی شده، ادامه داد: این شهدا در کانون پرورش فکری محله زندگی و شهادت خود به عنوان عضو زنده ثبت نام شده و در ایام مختلف اعضا و مربیان به دیدار خانواده آنها می روند و گزارشی از فعالیت ها و نذر فرهنگی که به نام آن شهید انجام شده به خانواده ها اعلام می کنند که فرزند شهید شما در طول سال در کنار ما بوده است.

قنبری در بخش دیگری از سخنانش به اجرای برنامه های مختلف همزمان با ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: افتتاح نمایشگاه دست سازهای اعضای کانون مهاجران، انجام فعالیت های مختلف فرهنگی و برپایی نمایشگاه کتاب، افتتاح نمایشگاه آثار دستی اعضامرکز یل آباد همزمان با دهه فجر، اجرای سورد اعضای کانون آشتیان با عنوان ایران زیبا در برنامه رادیو انقلاب، اجرای برنامه های مختلف همزمان با هفته فرهنگی خمین و برگزاری برنامه های ویژه ایام فاطمیه از جمله این برنامه ها است.

وی برپایی نمایشگاه آثار اعضا، مسابقه پرچم، معرفی کتاب های انقلابی و مسابقات قرهنگی،حضور اعضای مرکز فرهنگی هنری قورچی باشی در همایش پیاده روی به مناسبت دهه فجر را از دیگر برنامه ها دانست و ادامه داد: افتتاح نمایشگاه از خلاقیت تا کارآفرینی به مناسبت دهه فجر، برگزاری جشنواره کاردتستی های من  مادرم در نمایشگاه دست سازهای اعضاء با حضور مدارس در مراکز فرهنگی هنری، معرفی شخصیت امام در قالب مسابقه توسط اعضا، شعار نویسی بر روزی دیوار همراه با مسابقه نقاشی و اجرای کارگاه ادبی در دهه فجرو برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های زندگی و ازدواج آسان و پایدار با همکاری اداره ورزش و جوانان برای خانواده و اعضای مرکز فرهنگی هنری خنجین از برنامه های اجرایی در ایام الله دهه مبارک فجر بوده است.

این مقام مسئول همچنین از ساخت پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط اعضای کانون ها پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز خبر داد و افزود: پرچم سه رنگ ایران نشانی والا از هویت ملی و فرهنگ ایران است و احترام به پرچم امری ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =