با علم و آگاهی، راه نفوذ بیگانگان را بر اعتقاداتمان ببندیم

محمود سلیمانی مدیرکل کانون استان تهران در نشستی صمیمانه با اعضای نوجوان مراکز ۱۲، ۲۵ و ۳۳ در رابطه با فواید و اهمیت کتاب خواندن سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در ابتدای این نشست مدیرکل کانون استان با طرح پرسش از نوجوانان در رابطه با « چرایی کتاب خواندن» به برخی فواید مطالعه اشاره کرد.

سلیمانی کتاب خواندن را دریچه‌ای به دنیای پررمز و راز دانش معرفی کرد و افزود؛ شما با خواندن  کتاب، ضمن آنکه به دانش و آگاهی‌تان افزوده می‌شود، می‌توانید با فراگیری تجربیات تازه و اطلاعات جدید، زندگی‌تان را به زیبایی بسازید.

وی یادآور شد؛ افراد اهل مطالعه و مأنوس با کتاب، ازلحاظ اجتماعی موفق‌تر هستند. زیرا آگاهی و دانش، باعث ایجاد اعتمادبه‌نفس در انسان می‌شود و این خصلت در موفقیت افراد در زندگی اجتماعی مؤثر است.

 وی همچنین کتاب خواندن را باعث تقویت قدرت استدلال و آنالیز در تحلیل مسائل و مشکلات زندگی عنوان کرد و بیان داشت؛ مطالعه نه‌تنها باعث بهبود تمرکز و تقویت حافظه می‌شود، بلکه می‌توان گفت که در مسیر خواندن یک رمان با پیچیدگی‌های زندگی شخصیت داستان درگیر می‌شویم و این امر باعث می‌شود دید متفاوتی نسبت به حل مسائل مشابه در زندگی به ما بدهد.

سلیمانی ادامه داد؛ افراد کتاب‌خوان در زندگی دچار اشتباهات کمتری می‌شوند، زیرا تجربه‌ شخصیت‌های درون داستان‌ها به خواننده کمک می‌کند که راه‌های رفته را دوباره تجربه نکنند و راه درست را در زندگی در پیش بگیرند.

وی با برشمردن صفاتی همچون راست‌گویی، کمک به هم نوع ، ایثار و فداکاری و ... افزود؛ این‌ها ازجمله مفاهیم و ارزش‌های اخلاقی انسانی است که می‌توان به‌واسطه مطالعه آموخت و در زندگی بکار برد.

تقویت و گسترش دایره لغات و تقویت مهارت‌های نوشتاری، آشنایی با فرهنگ‌های مختلف مردم جهان هم ازجمله محاسن مطالعه بود که توسط ایشان برشمرده شد.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با معرفی رمان‌های « کلاس پرنده، کوه‌های سفید ، برکه آتش و ...» که ازجمله کتاب‌های قدیمی از انتشارات کانون هستند، از اعضای نوجوان خواست در کنار مطالعه رمان امروز، آثار قدیمی‌تر ادبیات کلاسیک ایران و جهان را نیز مطالعه کنند و ضمن پر کردن اوقات فراغتشان، از محتوای ارزشمند کتاب‌هایی که بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی تأکید دارد بهره‌مند شوند.

او با توصیف بخش‌هایی از رمان کوه‌های سفید« وقتی سه‌پایه‌ها به زمین آمدند» به نوجوانان یادآور شد با علم و آگاهی می‌توان راه نفوذ بیگانگان را بر اعتقادات بست.

سلیمانی خاطرنشان کرد؛ در این کتاب علمی تخیلی، تسخیر زمین توسط سه‌پایه‌ها روایت می‌شود، اما باید بدانید، در این دوران، قرار نیست دشمن شبیه سه‌پایه‌ها برای تسخیر سرزمین ما هجوم بیاورد. دشمن امروز اعتقادات ما را نشانه گرفته و خود را موجه، زیبا و دلسوز ملت ما معرفی می‌کند و اگر ما آگاهی کافی نداشته باشیم، دشمن را نمی‌شناسیم و اسیر القائات و تبلیغات دشمن شده و در مسیری حرکت می‌کنیم که آن‌ها دوست دارند.

در ادامۀ این نشست صمیمانه، نوجوانان به توصیف آخرین کتابی که در کتابخانه‌های کانون خوانده‌ بودند پرداختند و از فعالیت‌هایشان با محوریت کتاب سخن گفتند.

آخرین بخش از این نشست صمیمانه، طرح مسائلی پیرامون ورزش و کوهنوردی بود که مدیرکل کانون استان به اعضای علاقه‌مند و مشتاق قول داد در فرصتی مناسب نوجوانان کانون را در این ورزش پرنشاط همراه کند.

هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر نوجوانان مراکز ۱۲، ۲۵ و ۳۳  در مرکز شماره ۲۵ کانون استان با محمود سلیمانی مدیرکل کانون استان تهران دیدار و در نشستی صمیمانه در رابطه با فواید و اهمیت کتاب خواندن گفتگو کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =