کد خبر: 277030
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
نوجوانان امروز، کارآفرینان فردا

در هفتمین روز از دهه مبارک فجر نمایشگاه دست‌سازه‌های اعضای کانون برپا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، نمایشگاه دست‌سازه‌های اعضای نوجوان مراکز کانون استان در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ مشهد با حضور مدیرکل کانون و معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش افتتاح شد.

جواد محقق نیشابوری مدیرکل کانون در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: به منظور تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و به پشتوانه‌ی فعالیت‌ کاردستی در مراکز کانون و با تکیه بر تلاش و تخصص مربیان کانونی بر آن شدیم تا در جهت تحقق تقویت، ایده‌پردازی، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی گام موثر برداریم.

مدیرکل کانون در ادامه به هدف کانون از برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: پرورش روحیه و تفکر کارآفرینی در کودکان و نوجوانان و تقویت روحیه نوآوری، شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های اعضا در کنار حفظ و اشاعه‌ی کاردستی‌ها و صنایع دستی بومی و محلی شهرستان از اهداف برپایی این نمایشگاه بود.

او در ادامه سخنان خود با تاکید بر نقش هدایت‌کننده مربیان کارآفرین در تقویت ایده‌پردازی، فرصت‌یابی و حس کنجکاوی اعضای کانون گفت: تمام آثاری که در این نمایشگاه به چشم می‌خورد حاصل تفکر، ذوق هنری و سلیقه کودکان و نوجوانان است که طرح‌های خود را با سلیقه تصور و سپس ساختند.

محقق نیشابوری در بخش دیگری از سخنان خود به جنبه کارآفرینی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف اجرای جشنواره دست‌سازه‌ها، تقویت روحیه اشتغال‌زایی و تقویت کار گروهی در تهیه کاردستی و صنایع دستی بوده است و از آنجا که کارآفرینی پلی است میان ایده‌پردازی و پیاده‌سازی، مربیان ما با ایجاد زمینه و تدارک برنامه‌ی مناسب، توانایی ایجاد یک ایده جدید را در مخاطب افزایش داده و با عینیت بخشیدن به آن نوآوری جان بخشیدند.

ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش در آیین گشایش نمایشگاه دست‌سازه‌ها گفت: در تک‌تک این آثار خلاقیت و نوآوری به وضوح قابل مشاهده است و نشاط و پویایی اعضا در حین ساخت این دست‌سازه‌ها قابل لمس می‌باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در ادامه به اهمیت مفهوم کارآفرینی اشاره کرد و گفت: برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها باعث می‌شود نوجوانان با مقوله کارآفرینی آشنا شوند و به نوآوری، رویاپردازی و خلاقیت به عنوان یک مهارت در زندگی نگاه کنند.

گفتنی است؛ بیش از ۳۰۰ اثر از ۲۶ مرکز ثابت، سیار و پستی در سطح استان در دو بخش «کاردستی» و «صنایع دستی» جمع‌آوری و تا پایان دهه فجر در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون مشهد به نمایش گذاشته خواهد شد.  
تصاویر بیشتر را اینجا و اینجا ببینید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =