تولید فیلم مستند از فعالیت‌های کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری گلستان

مدیرکل کانون گلستان با اعلام این خبر تصریح نمود: با نقش‌آفرینی اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری در قالب تهیه محتوای فرهنگی‌هنری شبکه‌ها تلویزیونی، پیام‌های تربیتی به شکل جذاب به کودکان و نوجوانان منتقل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم سیفی با اشاره به ضرورت و اهمیت ترویج فرهنگ ایرانی‌اسلامی با بهره‌گیری از زبان هنر بیان نمود: با نقش‌آفرینی اعضا و مربیان کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری در برنامه‌های مستند فرهنگی‌هنری شبکه‌های تلویزیونی، پیام‌های تربیتی جذاب و موثر به طور غیرمستقیم و با زبان شیرین هنر به کودکان و نوجوانان منتقل می‌شود.

ایشان اظهار داشت: در ابتدای راه‌اندازی این فرآیند آموزشی، نشستی با تهیه کننده و کارگردان مستندساز شبکه آموزش برگزار شد و نتیجه آنکه با اعزام واحد مستندساز به روستای خواجه نفس و تهیه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی‌کتاب‌خانه سیار روستایی کانون گمیشان، بخشی از این مستند آموزشی در حوزه کودک و نوجوان تهیه و ضبط شد.

وی افزود: در این برنامه به مهارت‌آموزی و دست‌ورزی کودکان و نوجوانان روستایی با توجه به نقش هدایت‌گری مربیان کانون پرورش فکری پرداخته شد و کودکان روستایی با استفاده از تکنیک‌های هنری کاغذ و تا به ساخت اشکال مختلف پرداختند.

هم‌چنین در بخش دیگری از تهیه این گزارش و با توجه به ارج‌گذاری به آیین‌های سنتی اقوام مختلف، بازی‌های بومی و محلی توسط کودکان و نوجوانان روستایی به اجرا درآمد.
قرار است پس از تهیه گزارشی جامعی از فعالیت‌های سایر کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون گلستان به کارگردانی ابری نماینده شبکه سراسری آموزش در استان گلستان، ماحصل این مهارت‌آموزی‌ها و نقش‌آفرینی‌های کودکان و نوجوانان و اعضا و مربیان کانون علاوه بر شبکه استانی گلستان از شبکه‌های شما و آموزش با عنوان دوربین هفت پخش شود.

گفتنی است خدمت‌رسانی و آموزش مهارت‌های زندگی به تمامی کودکان و نوجوانان در راستای تحقق عدالت فرهنگی و بهره‌مندی عموم کودکان از ظرفیت‌های فرهنگی‌هنری کانون از اهدافی است که با راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های روستایی کانون گلستان دنبال می‌شود.

هم‌چنین هریک از کتاب‌خانه‌های سیار قریب به ۲۰ روستا را تحت پوشش خود دارند و کودکان و نوجوانان روستایی به طور مداوم و مستمر از خدمات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری در سطح استان بهره‌مند می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =