کد خبر: 277044
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
بازدید 1442
ایام الله دهه فجر در مراکز کانون

همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برنامه های متنوعی را برای کودکان و نوجوانان اجر کردند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سیار روستایی بهار برگزار کرد :

مسابقه " من هم مربی هستم "

به مناسبت قرار گرفتن در ایام الله دهه فجر مسابقه " من هم مربی هستم " با حضور مسئولین شهرستان از جمله محسن مرادی پناه فرماندار شهرستان ، فتح اله ضابطی احمد  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حجت الاسلام و المسلمین محمد جمشیدی  رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ، افشین رضایی معاونت امور اجتماعی نیروی انتظامی، اکرم توکلی نماینده امور بانوان در فرمانداری و......   برگزار گردید . در این مسابقه که هر کدام از مسئولین شهرستان در نقش مربی در یک زمان ده الی پانزده دقیقه ای به اجرای برنامه های فرهنگی هنری بطور مثال قصه گویی ، مسابقه ، خاطره گویی و بازی  برای دانش آموزان دبستان شهید فهمیده پرداختند ، اعضا بعنوان داور به هریک از مسئولین رای دادند ، که در نهایت مرادی پناه فرماندار شهرستان به عنوان بهترین مربی از بین شرکت کنندگان انتخاب شدند . سیده سمیه موسوی اطهر مسئول کانون پرورش فکری بهار هدف از اجرای این مسابقه را ایجاد ارتباط نزدیک و صمیمی تر کودکان بهاری با مسئولین شهرشان و فراهم آوردن فضایی شاد و مهیج برای مسئولین و کودکان بهاری عنوان کردند . موسوی در ادامه گفت : معرفی شخصیتهای خدمتگزار شهرستان هم مورد نظر این برنامه بود و تلاش شد از زحمات و کوششهای یک ساله این مسئولین قدردانی شود . در پایان برنامه به تمامی شرکت کنندگان از طرف کانون هدایایی به رسم یادگاری اهدا شد . 

شماره یک ملایر

در مرکزکانون برنامه های سی و نهمین فجر انقلاب با ویژه برنامه " آب زنید راه را " آغاز شد که  در این برنامه مربیان و اعضاء دست دردست هم به فضاسازی مرکز پرداختند و خود را برای برگزاری جشنهای  سی و نهمین  سالگرد پیروزی  اسلامی  آماده کردند .

برگزاری همایش پیاده روی اعضا با حمایلی مزین به شعار « افتخار شهر و کشورم ، پرچم سه رنگ  ماست» از دیگر برنامه های اجرا شده  توسط کانون ملایر بود که اعضا به  خیابان های نزدیک مرکز رفته وضمن تبریک دهه فجر ، برنامه اهداء پرچم به عابرین را به شکل نمادین اجرا کردند .

 گفتنی است مرکزملایر  میزبان دانش آموزان  مدرسه  شاهد شهید جابر شیرزادی  بود که دانش آموزان زیر نظر مربی مرکز ساخت پیکسل پرچم را با استفاده از نمد یاد گرفته و پیکسل های خود را برروی لباس نصب و عکس یادگاری گرفتند .

برگزاری مسابقه نقاشی ، اجرای سرود از دیگر برنامه های کانون ملایر در دهه فجر امسال بوده است

گزارش  فعالیتهای دهه فجر در مرکز فیروزان غبار روبی یادمان شهدای گمنام شهر فیروزان و نثار فاتحه و صلوات به روح پاک شهیدان ، ساخت درخت دستاوردهای انقلاب و پرچم ایران به روش کلاژ کاغذ رنگی، ساخت هواپیمای کاغذی .

مرکز سرکا ن

اغاز دهه مبارک فجر را در حالی آغاز نمود که اعضا با 39 بادکنک به رنگ پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به دل آسمان به نشانه 39 سالگرد پیروزی انقلاب فرستادند

مرکز فرهنگی هنری فرسفج

برگزاری نقاشی تصورات کودکان از چهره شاه ملعون به صورت طنز، برگزاری مسابقه نقاشی باحضور اعضای کودک و نوجوان برگزار کرد.

 اجرای برنامه آلبوم انقلاب با هدف معرفی کتابهای دوران انقلاب که حوادث ورویدادهای دوران انقلاب را برای اعضا شرح داده شد.

برگزاری برنامه ( یاد یار مهربان ) با موضوع معرفی شخصیت امام ره  و نقش ایشان در پیروزی انقلاب و برنامه ( نواهای انقلابی ) با موضوع پخش و همخوانی سرود های انقلابی.

مرکز شماره 1 همدان

شعار نویسی روی دیوار ،تهیه تمبر انقلاب ،معرفی کتب انقلاب ،معرفی شخصیت حضرت امام خمینی ره ،نقاشی و سفال ،تهیه کارت پستال و آموزش نمادهای انقلاب که هر روز در شیفت صبح و بعدازظهر  از برنامه های مرکز شماره یک همدان.

مرکز فرهنگی هنری سامن

 برپایی ایستگاه نقاشی یار مهربان

به مناسبت سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، برگزاری نشست کتابخوانی ، دعوت از مادر شهید مفقود الاثر ،جلسه  نشست تربیتی با حضور کارشناس ساخت کتیبه انقلاب اعضاء در کارگاه سفال  کتیبه ی شعار های انقلاب را درست کردند  و درخت انقلاب با معرفی شخصیت امام خمینی «ره» وبیان خاطراتی از ایشان برگزار شد .

مرکز جوکار

معرفی ایام و وقایع پرداخته و یک مسابقه از اصلاحات انقلابی در قالب جدول برای اعضا

که در این برنامه تعداد 20 نفر از اعضای نوجوان مرکز حضور داشتند.

معرفی کتاب گربه ها و خروس ها و نصب پوستر آن در پانل با روخوانی کتاب  برگزار شد.

نمایش  و نقد فیلم بهادر برای اعضای کودک و نوجوان مرکز فعالیت دیگری بود که با هدف معرفی مفهوم انقلاب برای اعضا به نمایش گذاشته شد .

مرکز شماره 3 ملایر

برنامه های مرکز شماره سه ملایر از 12 بهمن آغاز شد و به اجرا رسید که شامل نصب نشریه  ویژه ای با مناسبت دهه فجر که با اعضا کار شده بود .

 معرفی تعدادی از کتابهای موجود درمرکزبه اعضا گروه سنی (ج و د) با عنوانهای از قبیل امام آمد ، شاه رفت ، خاطرات بچه های انقلاب 1و2 ، دانستنی های تاریخ انقلاب اسلامی ایران و در طلوع آزادی و...  کارت سازی با موضوع امام آمد با 16نفر از اعضا گروه سنی( د ) دختر ، قصه گویی از کتاب مهربان مثل مسیح ،معرفی شخصیت از جنبه اخلاقی تربیتی امام خمینی و شعر خوانی و آماده کردن گروه سرود از برنامه های مرکز 3 ملایر در 3 روز اول دهه فجر می‌باشد.

مرکز قهورد

کودکان مرکز قهورد میزبان نویسنده کتاب دختر شینا بودند

حضور خانم بهناز ضرابی زاده کارشناس مسوول ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میان اعضا مرکز قهورد

در ایام ا... دهه فجر  امسال در یک نشست صمیمی با حضور22 نفر از اعضا کودک  مرکز قهورد کتاب" خانم کوچیک"  در حضور بهناز ضرابی زاده نویسنده کتاب دختر شینا نقد و بررسی شد.

خانم ضرابی زاده در این نشست با شنیدن نقد و نظرهای کودکان در مورد کتاب خانم کوچیک  با آنها به بحث و گفتگو پرداخت واعضا را در زمینه نقد کتاب راهنمایی کرد و همچنین به سوالات آنها در مورد کتاب دختر شینا و اخرین تکه نان نیز در ادامه خانم ضرابی زاده اظهار امیدواری کرد که بتواند در آینده ای نزدیک باز هم در میان کودکان و نوجوانان این مرکز حضور یافته و نظرات آنها را بشنود و اعضا علاقمند به نویسندگی را راهنمایی کند و از آنها خواست تا این راه را پر تلاش و جدی ادامه دهند .

مرکز  کبودراهنگ

این مرکز به منظور آشنا سازی کودکان و نوجوانان با آرمانها و اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فراهم سازی زمینه حضور پرشکوه آنان در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آئین های بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر با اجرای برنامه هایی شاخص  از قبیل مسابقه نقاشی عنوان  بهای آزادی با موضوع وحدت و همبستگی  بر روی پارچه با حضور 56 نفر اعضاء دختر، اجرای برنامه سفالگری و برگزاری جشن انقلاب با عنوان در اوج بمناسبت روزهای پیروزی انقلاب را جشن گرفتند.

مرکز شماره 5 همدان

فعالیتهای فرهنگی و هنری در دوشیفت صبح و بعداز ظهر برای اعضاء دختر و پسر در مرکز برگزار شد که به شرح ذیل می باشد:

* یادگارهای انقلاب که به معرفی شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اشاره می کند.

*معرفی وقایع با عنوان روز شمار انقلاب

*معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س)

*کاردستی (ساخت گل لاله ، پرچم و کارت سازی)

*مسابقه شاد حضوری از جمله شعار نویسی روی بادکنک و لب خوانی

*شعارنویسی بوسیله چیدن پازل کلمات

*روخوانی و قصه گویی از کتب مناسب این ایام

*آلبوم انقلاب که تهیه عکس هایی از دوران انقلاب ویژه استان همدان می باشد و اعضاء با استفاده از آن تمبرهای کوچکی را تهیه نمودند.

*خورشید تنها نیست فعالیت دیگری است که با استفاده از تصاویرامام خمینی (ره) اعضاء به تصویرسازی به روش کلاژ و نقاشی می پردازند.

*معرفی سرزمین ، معرفی کتاب ، بحث کتاب ، کارگاه های نقاشی ، خوشنویسی ، سفال با موضوع دهه فجر از دیگر فعالیتها در این ایام می باشد.

همچنین جشنواره پویانمایی و جشن دهه فجردر این ایام  با حضور اعضاء و مربیان  در سالن سینما برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =