گشایش نمایشگاه استانی هرم هنر در کانون سمنان

نمایشگاه استانی هرم هنر همزمان با دهه‌ی فجر در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان گشایش یافت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی چمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از گشایش نمایشگاه استانی «هرم هنر» در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه، ۴۰ اثر برگزیده اعضای کودک و نوجوان در قالب نقاشی و خوش‌نویسی به تماشا گذاشته شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان اظهار داشت: فراخوان استانی «هرم هنر» در راستای شکوفایی خلاقیت هنری و به منظور تقویت اعتماد به نفس، جذب، تشویق و ایجاد انگیزه در اعضای کارگاه‌های هنری، معرفی و اشاعه فعالیت‌های هنری در مراکز فرهنگی‌هنری و ارائه آثار ارزشمند هنری با تکنیک‌های از پیش تعریف‌شده،تابستان سال جاری تنظیم و به تمامی مراکز فرهنگی‌هنری فرستاده شد و مربیان تا پایان آبان‌ماه فرصت داشتند تا نسبت به جمع‌آوری آثار و ارائه آن به صورت نمایشگاهی اقدام کنند.

جمال در ادامه افزود: اعضای کودک و نوجوان در سه رده سنی ۷ تا ۹ سال، ۱۰ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۶ سال با موضوع آزاد در قالب نقاشی، خوش‌نویسی و سفال‌گری به خلق و ارائه اثر پرداختند.

وی بیان داشت: در ۱۶ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت کانون پرورش فکری استان سمنان، ۱۶ نمایشگاه تخصصی با بیش از چهار هزار اثر در دو قالب نقاشی و خوش‌نویسی برگزار و از این تعداد، ۱۵۰ اثر در مرحله شهرستانی برگزیده شناخته شد و پس از داوری نهایی، تعداد ۴۰ اثر به نمایشگاه استانی راه یافت.

جمال خاطرنشان کرد: در بخش سفال‌گری نیز تعداد ۴۸۰ اثر خلق شد و قرار است در بهار سال آینده، نمایشگاهی از این آثار برگزار شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در پایان تصریح کرد: در آیین گشایش این نمایشگاه دو کارگاه نقاشی و خوش‌نویسی با موضوع دهه‌ی فجر برگزار شد و دانش‌آموزان به خلق اثر پرداختند و در پایان با اهدای جوایزی از آنها قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =