افتتاح یازدهمین کتاب‌خانه سیار کانون خراسان جنوبی در نهبندان

هم‌زمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر با افتتاح اولین کتاب‌خانه سیار روستایی نهبندان، کتاب‌های کانون به دست کودکان مناطق روستایی و عشایری نهبندان رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباس‌علی خزاعی امام جمعه نهبندان، اصغر نظافت فرماندار نهبندان، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان و جمعی دیگر از مسوولان این شهرستان اولین کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان نهبندان آغاز به کار کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی درآیین افتتاح این برنامه گفت: کتاب‌خانه سیار روستایی نهبندان به عنوان اولین کتاب‌خانه سیار این شهرستان و یازدهمین کتاب‌خانه سیار در استان خراسان جنوبی با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال خدمات خود را برای کودکان و نوجوانان مناطق روستایی از امروز آغاز خواهد کرد تا جدیدترین کتاب‌های کانون را در اختیار کودکان و نوجوانان قراردهد.

حمیدی با اشاره به این‌که کتاب‌خانه‌های سیار با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و دسترسی آسان کودکان به کتاب راه اندازی می‌شود، یادآور شد: کتاب‌خانه سیار روستایی نهبندان خدمات خود را برای 25  روستا ارایه خواهد داد و قریب به 2500 دانش آموز از خدمات این کتاب‌خانه  سیار بهره‌مند خواهند شد.

اجرای سرود توسط اعضای مرکز فرنگی هنری نهبندان، اجرای تئاتر کوچک «آدم کوچولوی گرسنه » در مدرسه شاهد حضرت علی اصغر (ع) نهبندان از دیگر برنامه های افتتاح کتاب‌خانه سیار روستایی نهبندان بود.

در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی دارای 12 مرکز فرهنگی هنری ثابت و 11 کتاب‌خانه سیار و 2 کتاب‌خانه پستی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =