یک نمایش، یک لبخند

جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با عنوان«یک نمایش، یک لبخند» در سه حوزه اسالم، املش و رشت درحال برگزاری است.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این جشنواره هم‌زمان با ایام الله دهه فجر و به‌منظور علاقه‌مندسازی مخاطبان، افزایش گستره‌ی فعالیت‌های نمایشی و هم‌چنین کشف و پرورش استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان درسه حوزه اسالم، املش و رشت برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، کانون اسالم در نخستین روز برگزاری این جشنواره، سه نمایش از اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری تالش، اسالم و ماسال را روی صحنه برد.

برهمین اساس، نمایش سایه‌ای «افسانه دیو سیاه و دختر آفتاب»، برگرفته از کتابی با همین عنوان، نخستین  نمایشی بود که از سوی اعضای کانون اسالم به مرحله اجرا گذاشته‌شد.

نمایش عروسکی «آرزوی مترسک» از جمله نمایش‌نامه‌های برگزیده کانون و بازآفرینی شده از کتاب «دل کوچک مترسک»، دیگر نمایشی بود که توسط اعضای مرکز فرهنگی هنری تالش بر روی صحنه رفت.

درهمین حال گروه تئاترزنده مرکز فرهنگی هنری ماسال با اجرای اثری با عنوان«عروسی سوسکی خانم»، برگرفته از کتاب «عروسی خاله سوسکه» کانون پرورش فکری، به هنرنمایی پرداختند.

برپایه این گزارش، طی برگزاری این جشنواره که حضور جمعی از مسولان، اعضا و خانواده‌ها را به همراه داشت، امام جمعه بخش اسالم به اهمیت فعالیت‌های هنری کتاب‌ محور پرداخت و با تاکید براین موضوع که کتاب، بسترساز آگاهی‌بخشی و زمینه‌ساز پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی است، بر ضرورت ‌بهره‌گیری از این ابزار ارزش‌مند تاکیدکرد.

حجّت الاسلام و المسلمین اصغر جدایی در ادامه، اهمّیت فعالیت‌های کتاب‌محور کانون را یادآورشد و با اشاره به افزایش مخاطبان فضاهای مجازی گفت: مطالعه کتاب و بهره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری ، ادبی و پژوهشی کانون می تواند به سالم ‌سازی جامعه کمک‌کند.

او هم‌چنین برگزاری جشنواره «یک نمایش، یک لبخند» را  مفید خواند و از مدیرکل و مسوولان کانون برای برگزاری این فعالیت هنری تقدیرکرد.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این برنامه ضمن خیر مقدم به حاضران و تبریک ایام الله سی و نهمین سال‌گشت پیروزی انقلاب اسلامی گفت: « انقلاب ما یک جهاد فرهنگی بود» و حرکت در مسیر تحقق اهداف آن نیازمند به کارگیری ابزار مختلفی چون هنر است.

اسفندیارضیائی در ادامه با طرح این پرسش که چگونه می توان با ابزار هنر به جایگاه بزرگ و والای فرهنگی رسید، توضیح‌داد: انقلاب اسلامی یک نمونه کامل از یک حرکت فرهنگی هدف‌مند در سایه‌بهره‌گیری از رهبر فهیمی چون امام راحل(ره) بود و همدلی و هم‌صدایی برای تحقق استقلال و آزادی از شاخصه‌های این انقلاب مردمی محسوب‌می شد.

این مسوول فرهنگی در ادامه به توان‌مندی مربیان و اثربخشی فعالیت‌های کانون اشاره و با خاطرنشان کردن شیوه‌های آموزشی خلاقانه و هدف‌مند آن افزود:  برپایی کارگاه‌های آموزش تئاتر و نمایش عروسکی ازجمله برنامه‌هایی است که به بهره‌وری افزون‌تر از فعالیت‌ها و کشف موثر استعداها کمک‌می کند.

دعوت از تمامی مسوولان و تصمیم‌گیرندگان برای همراهی در مسیر فرهنگ‌سازی، بخش دیگری از سخنان مدیرکل کانون گیلان بود و وی درپایان از کودکان و نوجوانان خواست با باورمندی به استعدادهای خود، در مسیر تحقق اهداف انقلاب گام‌برداشته و آینده مملکت را بسازند.

اجرای موسیقی زنده، بازدید از نمایشگاه دست‌آوردهای اعضا و مربیان وهم‌چنین، تجلیل از عضو برگزیده کانون تالش و قهرمان مسابقه بین المللی کاراته جمهوری آذربایجان، از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره‌بود که صبح امروز در مرکز فرهنگی هنری اسالم صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =