حرکت دو کتاب‌خانه سیار کانون آغاز شد

هم‌زمان با دهه مبارک فجر کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون در نهبندان خراسان جنوبی و زنجانرود استان زنجان کار خدمت‌رسانی به بچه‌های روستایی و عشایری را آغاز کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طاهره حمیدی مدیرکل کانون خراسان جنوبی در آیین آغاز به کار کتاب‌خانه سیار نهبندان گفت: این کتاب‌خانه یازدهمین کتاب‌خانه سیار کانون در استان خراسان جنوبی است که با اعتباری بالغ بر 900میلیون ریال فعالیت خود را آغاز کرد.

حمیدی یادآور شد: کتاب‌خانه سیار روستایی نهبندان خدمات خود را برای 25 روستا ارایه خواهد داد و نزدیک به 2هزار و500 دانش‌آموز از خدمات این کتاب‌خانه سیار بهره‌مند خواهند شد.

حجت‌الاسلام عباس‌علی خزاعی امام جمعه نهبندان نیز در آیین گشایش کتاب‌خانه سیار روستایی گفت: انقلاب اسلامی یک امانت است که باید به دست انسان‌های فرهیخته که همین کودکان و نوجوانان امروز هستند، سپرده شود تا در آینده حافظ آن باشند.

وی هم‌چنین یادآورشد: کانون محل رفت و آمد کودکان و نوجوانان است و نقش موثری در انتقال تفکر انقلابی نسل گذشته به کودکان و نوجوانان امروز دارد و این بهترین فرصت برای بیان آموزه‌های دینی، اخلاقی و اجتماعی است.

یازدهمین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، در شهرستان نهبندان صبح روز 18 بهمن 1396 با حضور مسوولان ارشد استانی و شهرستانی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

هم‌چنین در استان زنجان نیز به مناسبت دهه مبارک فجر یک کتاب‌خانه سیار روستایی کانون با ۹۴۰میلیون ریال اعتبار در منطقه محروم و کم‌برخوردار منطقه زنجانرود فعالیت خود را آغاز کرد.

محمدنقی صالحی مدیرکل کانون استان زنجان نیز در آیین آغاز حرکت این کتاب‌خانه سیار گفت: کتاب‌خانه سیار روستایی زنجانرود به کودکان و نوجوانان ۲۰ روستای این منطقه خدمات فرهنگی و هنری ارایه می‌کند.

وی افزود: این کتاب‌خانه با بیش از 4هزار جلد کتاب از محل اعتبارات استانی به منظور توسعه و توزیع متوازن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق محروم و کم برخوردار استان راه‌اندازی شده است.

آیین گشایش کتاب‌خانه سیار روستایی زنجانرود نیز با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان، بخشدار، رییس آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =