کد خبر: 277103
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
بازدید 1168
جشن فجر پیروزی در مراکز فرهنگی هنری کانون شهرستان پارس‌آباد

به مناسبت سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، جشن فجر پیروزی در مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان پارس‌آباد برگزار شد.

به مناسبت سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، جشن فجر انقلاب با همکاری مدارس ابتدایی شهید میرزایی و شهید صولت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره ۱ شهرستان پارس‌آباد برگزار شد.

در این مراسم که در دو نوبت پسران و دختران اجرا شد، علی برادران مربی مسئول مرکز در سخنانی به معرفی وقایع و ایام دهۀ مبارک فجر پرداخت و اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی پیروزی مظلوم بر ظالم، خون بر شمشیر، پیروزی شعور و درک انسانی بر طاغوت بود.

در ادامه، اعضا از نمایشگاه کتاب‌های انقلابی که به مناسبت ایام دهه فجر برپاشده بود بازدید کردند. این نمایشگاه همه‌ساله با سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور عزیزمان ایران در این مرکز برپا می‌شود و تا ۲۲ بهمن برای بازدید عموم آزاد است.

همچنین، مربیان فرهنگی مرکز در بازدید اعضا و دانش آموزان از نمایشگاه کتاب‌های انقلابی به معرفی کتاب‌های «امام آمد»، «و حرکت آغاز می‌شود»، «شاه رفت»، «روح‌الله از تولد تا تبعید»، «زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی»، «بیز بو شاهی ایستمیروخ» و تعداد دیگری از کتاب‌ها با موضوع انقلاب پرداختند.

برگزاری کارگاه نقاشی از دیگر فعالیت‌های مرکز در این برنامه بود که اعضا باراهنمایی مربی هنری صحنه‌هایی از حضور مردم ایران در انقلاب ۱۳۵۷ را بر روی مقوا و در قالب گروه‌های چهار نفرِ به تصویر کشیدند.

همچنین اعضا در طرحی دیگر، تصویر ذهنی خود از انقلاب ۵۷ را بر روی پارچه روی دیوار نقاشی کردند. این فعالیت به روش چاپ دست و رنگ‌آمیزی پرچم عزیز کشورمان اجرا شد.

سپس اعضا پویانمایی‌ "خلاصه پهلوی" را به تماشا نشستند و مربی به تبیین مفاهیم اتفاقات فیلم پرداخت.

گفتنی است، معرفی شخصیت حضرت امام خمینی (ره)، معرفی منطقه نوفل‌لوشاتو در کشور فرانسه محل آخرین تبعید بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، دعوت از چهره‌های انقلابی و برگزاری پرسش و پاسخ، معرفی شهدای انقلاب اسلامی، معرفی ایام و وقایع از دیگر فعالیت‌هایی بود که توسط مربیان مرکز انجام شد.

- به شکرانه پیروزی انقلاب جشن " فجر پیروزی "در مرکز شماره ۲ کانون پارس‌آباد برگزار شد.

هم‌زمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر اعضا و مربیان مرکز شماره ۲ کانون پارس‌آباد با برپایی جشن و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری و ادبی به استقبال روزهای باشکوه پیروزی رفتند.

به شکرانه این پیروزی شکوهمند، جشن "فجر پیروزی" در سالن مطالعه مرکز شماره۲ کانون پارس‌آباد برگزار شد .

ابتدای برنامه با خواندن سرود ملی توسط شرکت‌کنندگان آغاز شد. سپس حاضران از سرودهای انقلابی آن دوران "دیو چو بیرون رود فرشته درآید" را شنیدند.

منیژه اسوار مربی مسئول مرکز ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر در مورد نقش وحدت، همدلی و توکل به خدا در راستای پیروزی انقلاب اسلامی بادانش آموزان به بحث و گفتگو نشست و در ادامه شعرخوانی دسته‌جمعی زیبا، زیبا، زیبایی، ای ایران /میهن خوب مایی، ای ایران توسط دانش آموزان اجرا شد.

یوسف روزگاری مربی فرهنگی مرکز، تاریخ روزشمار وقایع انقلاب را برای حاضران بازگو و به معرفی سرزمین نوفل‌لوشاتو به‌عنوان دهکده محل اقامت رهبر انقلاب پرداخت. همچنین قصه‌گویی از کتاب" مهربان مثل مسیح، نوشتن شعارهای انقلابی روی دیوار، مسابقه کاریکاتور شاه روی وایت برد و نقاشی با موضوع ورود امام از دیگر برنامه‌های اجراشده در این جشن بود.

- برگزاری جشن انقلاب با همکاری مربی کتابخانه سیار روستایی کانون پارس‌آباد و کانون‌های مساجد استان اردبیل در مسجد جامع روستای ایران آباد

این ویژه‌برنامه که با حضور حسن مهدوی کارشناس فرهنگی هنری کانون‌های مساجد استان اردبیل و ریاست شورای روستای ایران آباد و جمعی از هیئت‌امنای مسجد برای تمامی دانش آموزان مدارس ابتدایی و راهنمایی روستا اجرا شد در راستای امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کانون پرورش فکری و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بود.

محسن وظیفه مربی سیار روستایی کانون پارس‌آباد در این مراسم حضور پیدا کرد و به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی پرداخت.

وی ابتدا به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت جان‌سوز دختر نبی اکرم صلوات‌الله‌علیه به معرفی شخصیت بزرگوار ایشان پرداخت،  سپس قصه‌ای تلفیقی با مضمون انقلاب اسلامی و محتوای فاطمی برای دانش آموزان اجرا کرد.

وظیفه در ادامه، برنامه پرسش و پاسخ در قالب معرفی شخصیت حضرت امام خمینی(ره) و وقایع ایام انقلاب را اجرا نمود. پایان‌بخش این مراسم، برگزاری مسابقه‌های شاد فرهنگی هنری با شرکت دانش آموزان بود که در سه مرحله اجرا شد و به برندگان به‌رسم یادبود جوایزی از طرف کانون‌های مساجد استان اهدا شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =