ارایه خدمات فرهنگی به کودکان آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

راه اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان نهبندان اقدام ارزشمندی بود زیرا ارایه خدمات فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه بین کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و حاشیه شهر آسیب های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، اصغر نظافت فرماندار نهبندان در حاشیه مراسم افتتاح کتاب‌خانه سیار روستایی نهبندان با بیان این مطلب گفت: توجه به کودکان روستایی و حاشیه نشین شهر و رساندن کتاب به آنان زمینه استحکام زیرساخت‌های فرهنگی را در جامعه شهری و روستایی فراهم می‌کند و ما نباید از این مسئله مهم غافل شویم.

فرماندار نهبندان با تشکر از کانون پرورش فکری به واسطه توجه به  ارایه خدمات به کودکان روستایی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حرکت اصولی و درست در مسیر فرهنگ، به خانواده‌ها این اطمینان را می‌دهد که بخشی از خلاءهای فرهنگی، آموزشی و حتی عاطفی فرزندان آنان در کانون  با حضور در فعالیت‌های متنوع و متناسب با سن آنان به ویژه در قالب برنامه‌های  گروهی تأمین می‌شود.

 نظافت در پایان سخنانش گفت: کودکان روستاهای شهرستان نهبندان تشنه‌ی مطالعه و خواندن کتاب هستند زیرا بسیاری از آنان غیر از کتاب‌های درسی، خواندن هیچ کتاب داستانی را تجربه نکرده‌اند و این وظیفه‌ی همه‌ی مسوولان را برای ارایه خدمات فرهنگی به کودکان سنگین‌تر می‌کند.

آیین  رسمی افتتاح  یازدهمین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان خراسان جنوبی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در مرکز فرهنگی هنری نهبندان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =