حضور خیرین مردمی در ساخت و بهسازی مراکز کانون، نشان از اعتماد مردم به ساختار و عملکرد کانون پرورش فکری است.

آیین بازگشایی مرکز فرهنگی هنری شماره۱ نیشابور در سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، آیین بازگشایی مرکز فرهنگی هنری شماره۱ نیشابور در روز شنبه ۲۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ با حضور حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، جواد محقق نیشابوری مدیرکل کانون، سعید شیبانی معاون استاندار و فرماندار شهرستان و جمعی از مسوولان اجرایی شهر نیشابور برگزار شد.

اولین مرکز فرهنگی هنری کانون به عنوان کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان به منظور شکوفایی خلاقیت و استعدیابی کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۵۲ تاسیس شد و در دی‌ماه ۱۳۹۴ به علت نشست ساختمان این مکان تخلیه و تعطیل شد.

با مساعدت و همکاری رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان، مرکز شماره۱ نیشابور تا زمان بازسازی به طور موقت به یکی از ساختمان‌های دبیرستان عترت -در نزدیکی ساختمان اصلی-  منتقل شد و به فعالیت‌های خود ادامه داد.

در تابستان ۱۳۹۵ محمدرضا حکمت عضو قدیمی کانون و خیّر کانون‌ساز، مبلغی بالغ بر یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال بابت بازسازی و بهسازی مرکز اختصاص داد و با مشارکت فرمانداری، شهرداری و مربیان کانونی این مرکز در ۲۱ بهمن‌ماه به مرحله بازگشایی و بهره‌برداری رسید.

جواد محقق نیشابوری مدیرکل کانون در آیین بازگشایی مرکز فرهنگی هنری شماره۱ نیشابورکه به همت خیّر نیکوکار محمدرضا حکمت به طور کامل بهسازی شده است، گفت: بدون تعصب و تعارف بگویم، در حال حاضر در حوزه فرهنگی و آموزشی، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک فرصت طلایی برای کشور به حساب می‌آیند و معتقدم نظام آموزش و پرورش رسمی ما باید هر چه زودتر از این گنجینه و ذخیره بسیار غنی استفاده کند و بهره ببرد.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت کانون رعایت چند اصل مهم در پرورش است افزود: آموزش‌های غیررسمی کانون مطابق با شیوه آموزش‌های رسمی در کشورهای پیشرفته است. در کلیه فعالیت‌های کانون آزادی به عنوان اولین اصل به چشم می‌خورد و کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال در انتخاب فعالیت‌های ۴۲گانه کانون مختار هستند. ایجاد شادمانی و جنبه بازی و سرگرمی بودن فعالیت‌ها برپایه خلاقیت و پرورش استعداد سه اصل دیگر کانون است که در همه فعالیت‌ها رعایت می‌شود.

محقق نیشابوری با بیان اینکه اگر فعالیت‌های خلاقانه مربیان و اعضا را در کانون یادداشت کنیم، یک دایره المعارف ۵۰ جلدی می‌شود، افزود: اگر کودک شما حضور دائم در کانون داشته باشد و به خاطر شیوه‌های آموزش کانونی، کانون خانه دوم او می‌شود و مطمئن باشید پس از دو سال یک فرد چند ساحتی با ضریب هوشی و اجتماعی بالا و خلاقیت و نوآوری فراوان تحویل خواهید گرفت.

مدیرکل کانون ضمن تشکر از اقدام خیّر نیکوکار کانون‌ساز به اعتباری که از سوی کانون به مراکز کانون نیشابور در سال جاری اختصاص یافته بود خبر داد و گفت: مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال بابت تعمیر و تجهیز مرکز فرهنگی هنری شماره۱ و کتابخانه سیار، تامین وسیله نقلیه برای کتابخانه سیار روستایی شهرستان مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال و برای خریداری کتاب و لوازم سمعی‌ و بصری به میزان ۳۰۰ میلیون ریال که در مجموع ۱ میلیارد ریال می‌شود را برای مراکز شهرستان نیشابور اختصاص دادیم و امسال نیز اعتباری برای ساخت فروشگاه در نظر گرفته شده است که برای تکمیل آن به کمک دیگران نیاز داریم.  

سعید شیبانی معاون استاندار و فرماندار نیشابور نیز در این مراسم از کانون به عنوان یک مجموعه فرهنگی با عملکرد مثبت، سازنده و موثر با قدمت طولانی و سابقه‌ای روشن یاد کرد و گفت: کانون توانسته با تکیه بر استانداردهای آموزشی روز دنیا، در گذر زمان توان خود را حفظ کند و اینجانب به همت والای مربیان کانون و تاثیرگذاری آنان بر آینده روشن کشورمان اعتقاد و ایمان دارم.

فرماندار نیشابور در ادامه افزود: تعداد زیادی از نخبگان و فرهیختگان نیشابوری در هر کجای کشور که هستند به حضورشان در کانون افتخار می‌کنند و آنان دوران اعتماد به نفس و امیدآفرینی و خودشناسی را برای دست‌یابی به موفقیت‌های آینده را در همین مکان فرهنگی گذرانده‌اند.

شیبانی ضمن تاکید به نقش اثرگذار کانون در آینده روشن شهرستان نیشابور گفت: مسیر آینده‌سازی و موفقیت و گذرگاه رو به رشد و پیشرفت شهرستان نیشابور از کانون می‌گذرد و حضور خیرین مردمی در ساخت و بهسازی مراکز کانون، نشان از اعتماد مردم به ساختار و عملکرد کانون پرورش فکری است.

فرماندار نیشابور در پایان سخنان خود، از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در تمام زمینه‌ها با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری و همراهی داشته باشند.

بازدید مسوولان استانی و شهرستانی از مرکز فرهنگی هنری شماره۲ نیشابور و افتتاح محلی مناسب برای کتابخانه سیار روستایی این شهرستان از دیگر برنامه‌های کانون در دهه مبارک فجر بود. کتابخانه سیار روستایی نیشابور به منظور بهره‌مندی کودکان و نوجوانان روستایی و مناطق محروم راه‌اندازی شد.

گفتنی است تاسیس مجمع عمومی خیرین کانون‌ساز به منظور گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی و بهره‌مندی بیشتر کودکان و نوجوانان از ظرفیت‌ها و توانایی‌های مربیان کانون در این مراسم از سوی مدیرکل کانون استان پیشنهاد شد و فرم‌های ثبت‌نام اعضای مجمع عمومی توزیع شد و اکثر حاضران فرهیخته نیشابوری از آن استقبال کرده و ثبت‌نام کردند.

تصاویر مربوط به آیین بازگشایی مرکز فرهنگی هنری شماره۱ نیشابور را اینجا ببینید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =