کد خبر: 277178
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
داستان طنز در ذهن مخاطب ماندگارتر است

نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان معتقد است اگر طنز با جریانی داستانی همراه باشد در ذهن مخاطب ماندگاری بیشتری خواهد داشت و عنصر خنده به درستی در دل و جان خواننده‌ می‌نشیند.

نویسنده مجموعه کتاب‌های جزیره بی‌تربیت‌ها در سفر به استان گلستان و در نشست «دو پنجره دو لبخند» درباره ویژگی و ضرورت خواندن داستان‌های طنز سخن گفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شهرام شفیعی در سفر به استان گلستان و در این نشست گفت: در واقع خواندن داستان طنز به ما کمک می‌کند تا تجربه‌هایمان را به شکل متفاوت و جذابی دوباره تجربه و از طریق تامل بیشتر، زندگی و جزییات آن را بهتر بشناسیم و در صحنه‌ی روزگار عمیق‌تر زندگی کنیم.

در این نشست که با حضور اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون گلستان در مجتمع فرهنگی‌هنری گرگان برگزار شد شفیعی افزود: خرسندم از این‌که فرصتی فراهم شد تا در شهر مرحوم استاد محمدرضا لطفی با شما دیدار و به نقد و بررسی بنشینم.

نویسنده کتاب جزیره بی‌تربیت‌ها با اشاره به این که خود را داستان طنزنویس می‌دانم نه طنزنویس، اظهار داشت: به‌طور کلی وقتی سراغ داستان طنز می‌رویم در واقع تلاش می‌کنیم که تجربه‌هایمان را دوباره تجربه کنیم و انسانها تنها موجوداتی‌ هستند که به این تجربه‌ دست می‌زنند.

وی هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که مخاطبان کتاب‌های شما معمولا چه گروه سنی هستند؟ تصریح کرد: من در نوشته‌های خود بر گروه سنی خاصی تأکید ندارم و در مجموعه «جزیره بی‌تربیت‌ها» به دنبال یاد دادن انعطاف در فهم و حل مسایل هستم و بیشتر مایلم اعضای خانواده‌ در کنار هم با زاویه نگاه خود داستان را دنبال کنند.

شفیعی در پاسخ به پرسش دیگری در زمینه‌ی چگونگی شکل گرفتن و تولد جزیره بی‌تربیت‌ها یادآور شد: از سوی دوستانی در سال ۱۳۸۷ برای سردبیری مجله رشد دانش‌آموز دعوت شدم و در بررسی‌های اولیه به این مهم رسیدم که باید عنصر جذابیت در این مجله تقویت شود.

وی ادامه داد به همین منظور نیاز بود داستانی که در چندین قسمت قابل پیگیری برای مخاطب باشد را خلق کنم و این شد که داستان جزیره بی‌تربیت‌ها با توجه به نیاز مجله‌ی رشد دانش‌آموز در ذهنم متولد شد و بعد ۶ سال با توجه به تقاضای کانون پرورش فکری در دست مخاطبان علاقه‌مند به صورت کتاب قرار گرفت.

در این برنامه اعضای فعال ادبی مراکز فرهنگی و هنری استان با مطالعه کتاب مربوطه به ارایه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود با نویسنده کتاب پرداخته و در بخش نقد ظاهری این کتاب معتقد بودند عنوان کتاب جذب‌کننده است و اندازه، تصویر و نوشته‌های این کتاب نیز از این مهم تبعیت می‌کند.

گفتنی است  هم‌زمان با دهه مبارک فجر فروشگاه عرضه محصولات کانون نیز در شهرستان بندرگز استان گلستان گشایش یافت.

این فروشگاه در خیابان بانک ملی، روبه‌روی مدرسه ابتدایی ایمان، کوچه انقلاب ۵۳ راه‌اندازی شده است و مخاطبان علاقه‌مند می‌توانند همه روزه محصولات فرهنگی و کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خریداری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =