کد خبر: 277210
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
مرکز شماره یک کانون نیشابور بازگشایی شد

مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور در خراسان رضوی هم‌زمان با جشن‌های سال‌روز انقلاب اسلامی بازگشایی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون نیشابور به عنوان در سال ۱۳۵۲ تاسیس شد و در دی‌ ۱۳۹۴ به علت فرسودگی و نشست ساختمان به منظور مقاوم‌سازی تخلیه و تعطیل شد.

در این مدت با همراهی اداره آموزش و پرورش شهرستان نیشابور، مرکز به طور موقت به یکی از ساختمان‌های دبیرستان عترت -در نزدیکی ساختمان اصلی- منتقل شد و به فعالیت‌های خود ادامه داد.

از سوی دیگر در تابستان ۱۳۹۵ محمدرضا حکمت عضو قدیمی کانون و خیّر کانون‌ساز، مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون ریال بابت بازسازی و به‌سازی مرکز اختصاص داد که بر همین اساس بخشی از این کتاب‌خانه به صورت کامل تخریب و نوسازی و بخش دیگر آن به‌سازی شد.

این در حالی است که محمدرضا و برادرش ناصر حکمت فرزندان زنده یاد غلامرضا حکمت (از مدیران خوش‌نام مدارس راهنمایی آموزش و پرورش این شهر) چهار سال پیش نیز در سال 1392 بیش از 90 درصد از هزینه بازسازی مرکز شماره 3 کانون نیشابور را تقبل کرده بودند مرکزی که مرداد همان سال بازگشایی شد.

در همین حال در جریان برگزاری آیین بازگشایی مرکز شماره یک کانون عنوان شد که شهرداری نیشابور نیز قطعه‌زمین مجاور این مرکز را در اختیار کانون قرار داده و این ساختمان در فضای بزرگ‌تری برای استفاده کودکان و نوجوانان ساخته شده و فرمانداری این شهر نیز در بخش‌های اجرایی، همکاری و مساعدت لازم را با کانون پرورش فکری داشته است.

بر همین اساس مرکز بازسازی شده کانون روز ۲۱ بهمن‌ماه به مرحله بازگشایی و بهره‌برداری دوباره رسید.

جواد محقق نیشابوری مدیرکل کانون در آیین بازگشایی مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون نیشابور گفت: در حوزه فرهنگی و آموزشی، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک فرصت طلایی برای کشور به حساب می‌آید و معتقدم نظام آموزش و پرورش رسمی ما باید هر چه زودتر از این گنجینه و ذخیره بسیار غنی استفاده کند.

وی با بیان این‌که رمز موفقیت کانون رعایت چند اصل مهم در پرورش است افزود: آموزش‌های غیررسمی کانون مطابق با شیوه آموزش‌های رسمی در کشورهای پیشرفته است.

مدیرکل کانون خراسان رضوی ضمن قدردانی از اقدام خیّر کانون‌ساز به اعتبار اختصاص یافته اشاره کرد و گفت: نزدیک به یک میلیارد ریال برای تعمیر، تجهیز و به‌سازی مراکز ثابت و راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار کانون در این شهرستان اختصاص یافته و اعتباری نیز برای ساخت فروشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون در نیشابور در نظر گرفته شده است.

سعید شیبانی معاون استاندار و فرماندار نیشابور نیز در این مراسم از کانون به عنوان یک مجموعه فرهنگی با عملکرد مثبت، سازنده و موثر با قدمت طولانی و سابقه‌ای روشن یاد کرد و گفت: کانون توانسته با تکیه بر استانداردهای آموزشی روز دنیا، در گذر زمان توان خود را حفظ کند.

فرماندار نیشابور در ادامه افزود: تعداد زیادی از نخبگان و فرهیختگان نیشابوری در هر کجای کشور که هستند به حضورشان در کانون افتخار می‌کنند و آنان دوران اعتماد به نفس و امیدآفرینی و خودشناسی را برای دست‌یابی به موفقیت‌های آینده را در همین مکان فرهنگی گذرانده‌اند.

شیبانی ضمن تاکید به نقش اثرگذار کانون در آینده روشن شهرستان نیشابور گفت: مسیر آینده‌سازی و موفقیت و گذرگاه رو به رشد و پیشرفت شهرستان نیشابور از کانون می‌گذرد و حضور خیران مردمی در ساخت و بهسازی مراکز کانون، نشان از اعتماد مردم به ساختار و عملکرد کانون پرورش فکری است.

فرماندار نیشابور در پایان سخنان خود، از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در تمام زمینه‌ها با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری و همراهی داشته باشند.

بازدید مسوولان استانی و شهرستانی از مرکز فرهنگی هنری شماره۲ نیشابور و افتتاح محلی مناسب برای کتاب‌خانه سیار روستایی این شهرستان از دیگر برنامه‌های کانون در دهه مبارک فجر بود.

گفتنی است تاسیس مجمع عمومی خیرین کانون‌ساز به منظور گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی و بهره‌مندی بیشتر کودکان و نوجوانان از ظرفیت‌ها و توانایی‌های مربیان کانون در این مراسم از سوی مدیرکل کانون استان پیشنهاد شد.

آیین بازگشایی مرکز فرهنگی هنری شماره۱ نیشابور در روز ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ با حضور نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، و جمعی از مسوولان اجرایی شهر نیشابور برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =