ورزقان و رزن تحت پوشش کتاب‌خانه‌های سیار کانون قرار گرفت

دو کتاب‌خانه جدید سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ورزقان آذربایجان شرقی و رزن همدان هم‌زمان با روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ششمین خودروی کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در ورزقان با همّت خیران این شهرستان خریداری و پس از واگذاری به کانون، از سوی کانون آذربایجان شرقی تجهیز و آماده ارایه خدمات به کودکان و نوجوانان روستایی ورزقان شد.

کتاب‌خانه سیار روستایی ورزقان با 5 هزار جلد کتاب تجهیز شده و 110 روستای این شهرستان مانند صومعه دل، کاسین، بکرآباد، دیزج ملک،آغ بلاغ و له له لو، گویجه سلطان و تخمدل را تحت پوشش کتاب‌رسانی و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی قرار می‌دهد.

رضا علیزاده، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در آیین گشایش این کتاب‌خانه سیار کانون گفت: می‌بایست زمینه افزایش توانمندی دانش‌آموزان در عرصه کسب علم و دانش، بیش از پیش فراهم‌ شود، و در این صورت است که می‌توان به اهداف بلند خود دست یابیم.

وی با تاکید بر اهمیت روز افزون توجه به کودکان و نوجوانان در همه عرصه‌ها افزود: دانایی و فرهنگ لازمه پیشرفت جامع است و باید در مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان تلاش کرد.

حسن یحیوی فرماندار ورزقان نیز در این مراسم، کودکان و نوجوانان را سرمایه‌های ارزشمند جامعه عنوان و تصریح کرد: شما کودکان و نوجوانان امیدهای آینده میهن اسلامی هستید و با کسب علم و آگاهی انسان‌های فرهیخته‌ای در آینده خواهید شد ومسئولیت اداره کشور بر دوش شما خواهد بود.

هادی یوسف‌زاده مدیرکل کانون استان نیز، توسعه کتاب‌خانه‌ها را موجب رشد بیش از پیش خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی عنوان کرد.

اجرای سرود میثاق با ولایت، و قطعه ادبی به مناسبت ایام فاطمیه(س) و نیز پخش تیزری از فعالیت‌های کانون ورزقان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

همه شهرهای همدان زیر پوشش کتاب‌خانه‌های سیار

در رزن همدان نیز فعالیت کتاب‌خانه سیار روستایی کانون در حالی آغاز شد که به گفته‌ی محمدرضا جوادی مدیرکل کانون استان، از این پس همه شهرهای همدان تحت پوشش این نوع کتاب‌خانه‌ها قرار می‌گیرد.

علیرضا نوربخش سرپرست فرمانداری رزن در آیین آغاز حرکت این کتاب‌خانه سیار گفت: این طرح  از چند سال پیش در کمیته برنامه‌ریزی مطرح شد که به دلیل عدم تخصیص بودجه لازم تحقق پیدا نکرد و امسال  با اعتبار 750میلیون ریال اجرایی شد.

وی اظهار داشت: با توجه به  اینکه مراکز کانون پرورش فکری در ایجاد رشد و خلاقیت کودکان بسار اثر گذار هستند  نیاز است تا با تامین نیروی انسانی توان‌مند برای سه مرکز کانون پرورش فکری در این شهرستان گامی در زمینه‌ی توجه به نیازهای آینده‌سازان برداشته شود.

نوربخش با بیان این که هم اکنون سه مرکزثابت از مراکز کانون پرورش فکری رزن با کمبود مربی مواجه‌اند از مدیر کل  کانون استان خواست در راستای تامین نیروی این سه مرکز اقدام کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رزن ابراز امیدواری کرد کتاب‌خانه‌های سیار بتواند با مساجد و مجموعه‌های فرهنگی روستا تعامل خوبی در مسیر  پرورش استعداد و خلاقیت کودکان داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =