دهه فجر فرصت مناسبی برای معرفی انقلاب به کودکان و نوجوانان است

مرکز فرهنگی هنری سرخس برای معرفی انقلاب و دستاوردهای آن ویژه‌برنامه‌های متنوعی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، صدیقه ترشیزی با بیان اینکه امروز وظیفه ما حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و انتقال آن به کودکان و نوجوانان است گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) دین اسلام را به جهانیان معرفی کرد و در این دوره وظیفه ما صیانت از آن و حتی بنا به سفارش امام‌خمینی(ره) صدور آن به جهانیان است.

مربی مسوول مرکز سرخس با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای معرفی ارزش‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است افزود: به منظور زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب و هم‌زمان با ماه بهمن و دمیدن خورشید استقلال و آزادی فعالیت‌های ویژه‌ای در جهت ایجاد شور و نشاط میان کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده که می‌توان به برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب و دهه فجر، نمایشگاه آثار نمددوزی اعضا و برگزاری نمایشگاه کاردستی اشاره کرد که در کارگاه‌های کاردستی اعضا و دانش‌آموزان طرح «کانون و مدرسه» به ساخت دست‌سازه‌هایی چون گل لاله، کارت‌پستال، کبوتر و آویز پرداختند.  

ترشیزی در ادامه اظهار کرد: برپایی ایستگاه شعارنویسی و قصه‌گویی داستان «گربه‌ها و خروس‌ها» براساس کتابی با همین عنوان توسط کوچک‌ترین عضو مرکز در مرکز و همچنین در محل فرهنگسرای کوهسنگی مشهد از جمله برنامه‌های انجام شده در دهه مبارک فجر امسال است.

مربی مسوول مرکز سرخس در معرفی کتاب «گربه‌ها و خروس‌ها» گفت: این کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برگرفته از یک قصه آفریقایی است که چاپ اول آن به سال ۱۳۶۱ بازمی‌گردد و تا سال ۱۳۹۱ سیزده‌بار چاپ شده است و مترجم این اثر سیروس طاهباز است. این کتاب افسانه حکومت خروس‌ها بر گربه‌ها را در روزگاران قدیم روایت می‌کند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =