کد خبر: 277234
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
پرچمی به پاکی کودکان

به مناسبت دهه فجر اعضای مرکز فرهنگی هنری جیم‌آباد پرچم ایران را به صورت نمادین طراحی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، الهه انتظاری مربی مسوول مرکز از پرچم به عنوان نشان هویت یک ملت یاد کرد و گفت: پرچم یک علامت و یا نماد هویت مردم یک سرزمین است که آنان را از دیگر سرزمین‌ها متمایز می‌کند. به عبارتی باید گفت پرچم نشان‌دهنده اعتقادات و باورها و گذشته افراد و مورد احترام است.

انتظاری در پاسخ به سوال یکی از اعضا در مورد انتخاب رنگ‌های پرچم ایران گفت: رنگ سبز پرچم، نشانه آبادانی است و منعکس‌کننده آرمان‌های ملت ایران برای داشتن یک کشور آباد و توسعه یافته، رنگ سفید آن بیانگر صلح‌طلبی ملت بزرگ ایران و رنگ قرمز آن نشان صلابت و پایداری ملت مسلمان ایران در برابر ستمکاران و متجاوزان است.

مربی مسوول مرکز جیم‌آباد در ادامه به کلمه الله در میان پرچم و شعار الله‌اکبر اشاره کرد و گفت: این دو منعکس‌کننده هویت و آرمان ملت ایران است که در سایه نام‌های مقدس و دین مبین اسلام تجلی می‌یابد. او توجه کودکان و نوجوانان را به تعداد کلمه «الله اکبر» روی پرچم جلب کرد و گفت: به نشانه پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۲ بهمن، تعداد ۲۲ «الله‌اکبر» بر روی پرچم به چشم می‌خورد.

اعضای دختر مرکز جیم‌آباد پس از شنیدن توضیحات مربی مسوول مرکز در مورد فلسفه انتخاب رنگ در پرچم، پرچمی به متراژ ۷ متر طراحی و برافراشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =