کد خبر: 277311
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
نشست ادبی «شعر انقلاب »

نشست ادبی «شعر انقلاب» به مناسبت دهه فجر در مرکز فرهنگی هنری قوچان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، پنج شنبه ۱۹ بهمن، به مناسبت دهه فجر نشست «شعر انقلاب اسلامی» با حضور اعضای کارگاه شعر در مرکز فرهنگی هنری قوچان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، الهام فلاح یساولی؛ مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان قوچان به انقلاب اسلامی و تأثیرگذاری آن در حوزه‌های گوناگون اشاره کرد.

 او گفت: «انقلاب اسلامی مانند هر رویداد بزرگ دیگر، در فضای فرهنگی و سیاسی جامعه‌ی ایران دگرگونی‌هایی ایجاد کرد. از این رهگذر ادبیات نیز هم‌چون دیگر پدیده‌ها تحت‌تأثیر قرار گرفت. ستایش آزادی و آزادگی، امیدواری و ترسیم افق‌های پیروزی، محکوم کردن استبداد و بیداد از مهم‌ترین درون‌مایه نوشته‌ها و سروده‌های متأثر از این حادثه است.

الهام فلاح یساولی در ادامه شعر «خط خورشید» از قیصر امین‌پور را خواند. او پس از خوانش شعر، به توضیحاتی در مورد آن پرداخت. وی گفت: «قیصر امین‌پور در این شعر، ابتدا فضای تاریک قبل از انقلاب را ترسیم می‌کند و پس از آن با تعبیر «تابش نور از شرق» بازگشت امام خمینی را به تصویر می‌کشد».

گفتگو درباره‌ی شاعران انقلابی از دیگر محورهای این نشست بود. پایان بخش این برنامه خوانش شعر پریا خیاط مقدم و نقد آن توسط اعضا بود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =