بازی توانایی‌های جسمی و ذهنی کودکان را افزایش می‌دهد

مرکز فرهنگی هنری کانون چناران در سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشنواره بازی های بومی و محلی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، هم زمان با ایام الله دهه مبارک فجر، مرکز چناران جشنواره بازی های بومی محلی را با حضور ۷۰ ‌موز پسر شرکت کننده در طرح «کانون مدرسه» اجرا کرد.

نرگس غلامی سرپرست مرکز با اعلام این خبر گفت: این جشنواره به صورت یک فعالیت فرآیند محور بوده و از اوایل آبان‌ماه به اعضا اعلام شد و آنان در قالب چند تیم ضمن انتخاب یک بازی بومی و محلی، به تمرین و یافتن تاریخچه آن پرداختند.

غلامی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی اعضا با بازی‌های بومی منطقه مسکونی خود و نیز راغب نمودن آن‌ها به بازی‌های پرتحرک و حتی فکری با نشاط به جای بازی‌های کامپیوتری، دانست و سه بازی «هفت سنگ»، «زو یا کبدی» و «شد شد» از جمله بازی‌هایی بود که اعضای مرکز چناران آن را برگزیدند.

غلامی در ادامه به اهمیت نقش بازی در تربیت کودکان اشاره کرد و گفت: «هر کودک از همان ابتدای کودکی به صورت ناخودآگاه شروع به بازی کردن می‌کند و با همین بازی‌ها توانایی‌های جسمی و ذهنی خود را افزایش می‌هد. پس چه خوب است تا ما به عنوان اولیای تربیتی کودکان آن‌ها را در انتخاب بازی‌های مناسب راهنمایی کرده و از آسیب‌هایی که ممکن است در حین بازی به جسم یا ذهن آن‌ها وارد شود، جلوگیری کنیم.

وی افزود: بازی‌های کامپیوتری که امروزه به عنوان یک معضل گریبان‌گیر حتی کودکان دو سه ساله نیز شده اگر توسط والدین مدیریت نشود صد در صد در بلندمدت آسیب‌های جسمی و فکری زیادی را به کودکان وارد خواهد آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =