پویش کتابخوانی در دهه فجر

پویش کتابخوانی به منظور ترویج و اشاعه سطح کیفی مطالعه و آشنایی اعضا کودک و نوجوان با شیوه های مختلف کتابخوانی و نقد و بررسی کتاب در مراکز کمتر برخوردار انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، پویش کتابخوانی عنوان فعالیت ادبی است که در شش ماهه دوم سال 96 و به منظور ترویج و اشاعه سطح کیفی مطالعه و آشنایی اعضا کودک و نوجوان با شیوه های مختلف کتابخوانی و نقد و بررسی کتاب در مراکز کمتر برخوردار و مراکزی که فاقد مربی ادبی هستند، توسط مرکز آفرینش های ادبی استان همدان برگزار شد.

در این برنامه کتاب‌هایی از قبل تهیه و به مراکز معرفی و ارسال گردید تا اعضا آنها را مطالعه و با آمادگی کامل در جلسات نقد کتاب شرکت نمایند سپس در زمان تعیین شده نویسنده کتاب در مراکز حضور می یافت و ضمن گپ و گفتی راجع به کتاب و تجربه های نویسندگی به نقد و بررسی کتاب با بهره گرفتن از شیوه های خلاق و بدیع می پرداخت، تا اعضا در مجالی کوتاه با روش های جذاب نقد و بررسی کتاب آشنا شوند.

در دهه فجر این پویش با معرفی کتاب‌های آدم برفی و محله حاجی که هر دو در حوزه داستان و با موضوع انقلاب اسلامی در استان همدان هستند، برگزار شد. نویسنده کتاب بهناز ضرابی زاده ضمن حضور در مراکز قهورد، دمق و دبستان معلم در نشست‌هایی صمیمانه نقد و نظر مخاطبان کتابش را شنید و با استفاده از سوال های آنها، ایشان را با شیوه های موثر نقد و بررسی کتاب آشنا کرد.

دیدار اعضا با نویسندگان در این مراکز که اغلب به دلیل دوری از مراکز استان و مشکلات دیگر کمتر امکان پذیر است، از بخش های جذاب و خاطره انگیز این پویش است که بی شک در تشویق اعضا به کتابخوانی بسیار موثر خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =